UNA ALUMNA DEL MANOLO HUGUÉ GUANYA ELS QUARTS DE FINAL DEL CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA

Dijous 21 de març. Fa tot just unes hores que hem entrat a la primavera i encara fa fred a quarts de nou del matí, mentre esperem l’autocar que ha de dur els alumnes lectors de les escoles i instituts de Caldes de Montbui al Teatre Municipal de La Garriga. Hi anem a celebrar el XV Certamen Nacional de Lectura en Veu Alta en la seva fase de quarts de final. Parlem dels nervis, de com ens atenallen i ens deixen sense veu, sense la possibilitat de gaudir de la lectura o de fer-nos entendre. Fem broma: sempre podem comptar amb els  companys que han vingut de suplents i llegirien per nosaltres… Però sorgeix també la idea de la necessitat d’una certa tensió nerviosa, signe inequívoc de tot l’esforç de la preparació i, com un record de lectures passades, algú treu el conte del Joan sense por.

A l’autocar retroben la calidesa de les amistats i els somriures “tu també ets lector i ens coneixem de música”. En baixar de l’autocar, l’auditori que ens acull també ens transporta de nou a casa: fins i tot els tiets ens venen a veure…

On se n’ha anat la por? Al fons dels ulls bateguen les hores d’estudi, passant la lectura repetidament davant de pares, profes i miralls; al fons del cor hem retrobat els mots que vam voler conèixer i ara ja són allà, amb nosaltres damunt de l’escenari, companys per sempre.

Són quarts d’una del migdia i la primavera s’ha fet pas: fa sol, ja no hi ha nervis i la Jana ha guanyat el quarts de final de la comarca i ha fet posar d’acord el públic i el tribunal.  Ens fa feliços que sigui la més petita que representi el Manolo Hugué a la Semifinal. Per la seva banda la Marta, l’Hugo i l’Helena miren endavant amb la força dels que no tenen por ni de noves lectures ni de noves primaveres.