Projectes Interdisciplinaris

Treball per Projectes a l’ESO :

1r ESO:

• Per Carnaval tot s’hi val! : treball d’investigació des del vessant cultural i històrica al voltant del Carnaval de Vilanova i la Geltrú. L’objectiu és conèixer la festa, la seva organització i el seu significat. El treball també comporta el disseny i la creació de guarniments de Carnaval que serviran per guarnir els carrers de Vilanova i participar així de forma directa en l’organització del Carnaval.

• El sistema solar : treball d’investigació del sistema solar,  a part de la referència als planetes i els altres elements del sistema solar, es dona molta importància a la mida d’aquests i la seva representació, també a la seva imatge. Les matemàtiques, les ciències naturals i l’art es treballen conjuntament per arribar a l’objectiu del treball.

• Treball de síntesi: amb la realització de treball de síntesi l’alumnat ha de demostrar que sap aplicar els continguts i les competències de les diferents matèries que ha treballat durant el curs. El treball està format per un seguit d’activitats interdisciplinàries centrades en un tema. A l’alumnat de 1r d’ESO se li donen dos temes i poden escollir el que més els motivi.
  • Fem les Maletes
  • Diari de l’institut

2n ESO:

• Què hi ha darrere la fabricació del teu mòbil? La societat de consum en què vivim ens permet disposar de béns i d’energia com mai en la història de la humanitat. Aquesta facilitat d’accés fa que moltes vegades no pensem en què hi ha darrere de tot plegat i si amb el camí que portem serà sostenible durant gaire temps més. De fet, la majoria dels conflictes a escala mundial tenen com a rerefons l’accés als recursos naturals i energètics…

• Del conte a l’escena. De cop i volta, l’alumnat es converteix en l’actor d’una companyia teatral. Són al teatre i estan a punt per a l’estrena de la seva gran obra, però, què ha passat? Oh no!!, els han tret el text.

Així que, com a bons professionals que són, per a poder estrenar en la data assenyalada,  hauran de ser ells  mateixos qui s’encarreguin de tot el procés, des de l’escriptura del conte, l’adaptació teatral fins a la representació.

• Treball de síntesi : amb la realització de treball de síntesi l’alumnat ha de demostrar que sap aplicar els continguts i les competències de les diferents matèries que ha treballat durant el curs. El treball està format per un seguit d’activitats interdisciplinàries centrades en un tema. A l’alumnat de 2n d’ESO se li donen dos temes i poden escollir el que més els motivi.
  1. Disseny d’un patinet
  2. Trivial de Vilanova
  3. Institut Verd

3r ESO:

• Servei comunitari : El Servei comunitari té com a objectiu garantir que els estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar i en el marc curricular experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat, des de l’institut emmarquem el servei comunitari de l’alumnat en dos àmbits:
  1. Partint de la Conscienciació sobre el malbaratament alimentari, participem de forma activa en el Gran Recapte i a més dissenyem i organitzem una campanya de recollida de productes d’higiene a l’institut per l’Economat de Vilanova
  2. partint de la sensibilització mediambiental participem en el projecte “ Volem la Platja neta” organitzada per l’ajuntament de Vilanova i el Consell Comarcal del Garraf.
  • Busquem Feines : treball cooperatiu d’investigació al voltant de les professions que serveixi com a orientació per la seva tria futura. Es combinen diferents activitats  de recerca d’informació, realització d’entrevistes, competència audiovisual, i exposició oral.
  • Viure i treballar a la vora del  mar : Conèixer millor la realitat d’una vila costanera. Fer recerca al voltant del mar i les seves professions. És un treball en el qual es complementa la recerca i la producció d’informació.

4t ESO:

• Fem-les visibles! : l’alumnat organitzat en grups ha de triar una dona de la història o actual, que hagi fet alguna aportació interessant, i que pel fet de ser dona hagi estat poc visible, i amb el seu  treball, ajuden a  “Fer-la visible”. Treball que combina la recerca d’informació, la creació i producció d’informació i l’expressió oral.
  • Projecte de recerca : El projecte de recerca és un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat de 4t d’ESO en equip, sobre un tema transversal del currículum o focalitzat en un àmbit determinat, per tal de comprovar el grau d’autonomia de l’alumnat i la seva capacitat per treballar en grup. Han de plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de resolució, integrar la informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe escrit i una breu exposició oral.