Amb motiu de la Diada de Sant Jordi el proper 23 d’abril, l’Institut Dolors Mallafrè presenta un any més la convocatòria dels Premis Sant Jordi 2019 dins les modalitats que es detallaran tot seguit, i que s’adrecen a tot l’alumnat del centre.
Atès el caràcter eminentment cultural d’aquesta data i donat que la diada de Sant Jordi representa, a més d’un acte cultural, una celebració de la convivència, l’Institut convida a la col·laboració i cooperació de tots els membres de la comunitat escolar. Tot l’alumnat del centre resta convidat a participar en les modalitats de concurs proposades per tal de vestir de festa el nostre Institut.
Les modalitats a concurs són:
1. CONCURS LITERARI SANT JORDI 2019
LLENGUA CATALANA I LLENGUA CASTELLANA
BASES:
El Departament de Llengües de l’Institut Dolors Mallafrè i Ros convoca com cada any el tradicional concurs literari amb motiu de la Diada de Sant Jordi. Pot participar-hi tot l’alumnat del centre.
Hi haurà dues categories: relat i poesia en llengua catalana i relat i poesia en llengua castellana. Cada categoria es dividirà en cinc nivells diferents:
1r. d’ESO
2n. d’ESO
3r. d’ESO
4t. d’ESO
Batxillerat.
Els originals hauran de ser lliurats a qualsevol professor/-a de Llengua de qualsevol nivell. Tant en el cas dels relats com en els poemes, els textos no podran excedir els tres cares de full d’extensió.
Els treballs hauran de lliurar-se dins un sobre on consti la categoria i el nivell (1r. ESO, 2n. BAT, etc.) i la llengua utilitzada (català o castellà). Al sobre també s’hi farà constar un pseudònim o nom artístic. Dins d’aquest sobre gran es posarà un sobre petit on constaran les dades reals de l’alumne (nom i cognoms).
Els originals hauran d’estar escrits amb ordinador, i amb una lletra de la mida 11-12 (Times New Roman, Arial, Calibri o similars) i un interlineat 1’15/1’50.
El jurat es reserva el dret a declarar desert el premi de qualsevol de les categories ofertes en aquest concurs, sigui per manca de qualitat o per possibles plagis.
Els guardonats rebran un diploma de reconeixement, així com un xec regal atorgat per l’AMPA del centre.
EL termini per rebre els originals degudament ensobrats conclou el dimarts, 9 d’abril, a les 14:30 h.
2. CONCURS DE CREACIÓ MUSICAL.
El departament de música convoca concurs de creació musical.
Les creacions han d’estar enregistrades en qualsevol format audible. En el cas de sigui una cançó (lletra i música), s’haurà de presentar la lletra per escrit i una maqueta amb la lletra i música gravada en qualsevol suport. El tema serà lliure.
En aquest concurs participaran tots els alumnes en una mateixa categoria. Presentar el material a qualsevol dels professors de música del centre.
Els guardonats rebran un diploma de reconeixement, així com un xec regal atorgat per l’AMPA del centre.
EL termini per rebre els originals degudament ensobrats conclou el dimarts, 9 d’abril, a les 14:30 h.
3.- CONCURS DE DISSENY DE LA CARPETA
L´INS Dolors Mallafrè convoca un concurs per dissenyar la portada (Din A 4) o bé la portada i contraportada (Din A3), d’una carpeta per l’institut.
El concurs es obert a tot l’alumnat del centre, en les categories següents:
PREMI D’ALUMNAT DE 1r Cicle d’ESO. (1r i 2n ESO).
PREMI D’ALUMNAT DE 2n Cicle d’ESO. (3r i 4t ESO).
PREMI D’ALUMNAT DE BATXILLERAT, obert a qualsevol modalitat.
Els treballs hauran de complir les següents BASES:
TEMA: No s’especifica un tema en concret, però es valorarà que de manera explícita o bé conceptual, el disseny contempli algun aspecte en positiu relacionat amb l’institut Dolors Mallafrè.
MIDES: Els formats poden ser :
A4 vertical si es dissenya únicament la portada
A3 Horitzontal si el disseny considera la portada i la contraportada. Trieu un suport adient al procediment en gramatge i consistència si cal. Podeu consultar especificacions al moodle de l’institut.
PRESENTACIÓ:
S’ha de presentar en format paper.
no s’acceptarà la presentació de cartolines plegades o enrotllades, el treball es lliurarà als professors/es del departament d’arts, amb el nom de l’alumne i el curs en la part posterior del treball.
Es recomana fer la impressió amb un gramatge de qualitat 180 gr/m aproximadament
TÈCNICA: Podeu triar el procediment o tècnica que preferiu: Seques com llapis de dibuix, ceres, etc, o humides com pintura, tintes, aquarel·les, etc, o mixtes, fotografia, collage… Sempre tot ben adherit i sec (si hi ha parts encolades o s’empren tècniques humides). També tècnica digital, cal tenir en compte que la resolució del disseny digital ha de ser com a mínim de 300 ppp, per tal d’obtenir una bona impressió. L’alumne haurà de conservar l’arxiu digital (preferentment amb capes) per tal de lliurar-lo en cas de resultar guanyador.
No hi ha limitació en relació al nombre de colors.
Si es dissenya la portada i la contraportada, s’ha de deixar espai a la contraportada per situar el logo i informació de contacte de l’institut i una breu referència biogràfica sobre Dolors Mallafrè. Aquesta informació es troba al curs de moodle concurs de disseny de la carpeta de l’institut.
LLIURAMENT DELS DISSENYS: Durant la setmana del dll 01 al dv 05 d’abril. Als professors del departament d’Arts. S`ha de posar el nom de l’alumne i el curs a la part del darrera del disseny.
RESOLUCIÓ DEL CONCURS: El professorat del departament d’arts farà una selecció prèvia entre tots aquells dissenys que s’hagin presentat i després es farà una votació final entre els dissenys seleccionats i exposats, en la qual es demanarà la participació de tot l’institut. El guanyador cedirà els drets del seu disseny pel seu ús com part de la imatge corporativa de l’institut i es compromet a fer, si calgués, les modificacions que se li demanin.
EXPOSICIÓ: Es farà una exposició dels dissenys seleccionats per la seva votació al voltant de les dates de Sant Jordi.
PREMI: El disseny escollit de cada categoria serà premiat amb un xec regal atorgat per l’AMPA del centre, a bescanviar en diferents establiments de la vila.



Comentaris recents