Visita a la Masia Cabanyes – 2n BATX

L’alumnat de 2n de Batxillerat de dibuix artístic de l’INS Mallafrè hem realitzat una sortida i visita a la Masia Cabanyes. Hem pogut visitar les instal·lacions i conèixer la història de la família Cabanyes i d’aquesta masia romàntica situada a les afores de Vilanova i la Geltrú.

Hem començat visitant la planta inferior on es troba una maqueta original de la masia i un quadre original de la construcció. Mitjançant diferents pintures originals hem conegut als diferents membres de la família i la figura del poeta romàntic Manuel de Cabanyes. A la part superior hem visitat la biblioteca i les estances de l’últim membre important de la saga, el pintor Alexandre de Cabanyes, que va establir a la masia el seu estudi pictòric.

Hem visitat la sala dedicada als gravats originals del pintor Goya de la sèrie “disparates” propietat de la família Cabanyes. La visita ha finalitzat amb un treball de dibuix del natural al jardí de la masia, on el professor Germán March ha donat els consells i les instruccions de l’exercici. Ha estat una sortida molt enriquidora que ens ha permès als alumnes conèixer l’art i el patrimoni de la ciutat més enllà del nostre centre.