PFI-PIP Auxiliar de fabricació mecànica i instal·lacions electrotècniques

Guia alumnat nouvingut

Descàrrega guia alumnat

A qui s’adreça?

Aquest programa s’adreça a joves, d’entre 16 i 21 anys, que no tenen el GESO (Graduat en Educació Secundària Obligatòria) i volen formar-se en el sector de la fabricació mecànica.

Titulació

En acabar el curs obtens:

• Certificat acadèmic i professional que acredita les competències professionals assolides. Qualificació professional completa: FME031_1: Operacions auxiliars de fabricació mecànica.
  • Certificat del Curs d’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM).
  • Accés als cicles formatius de grau mitjà, d’acord amb la Resolució EDU/2638/2020, de 26 d’octubre.
  • Reconeixement dels mòduls professionals superats en el PFI per a l’obtenció del títol professional bàsic associat al perfil.
  • Certificat de professionalitat que emet l’Administració laboral.
  • Accés als centres de formació d’adults per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria (GESO), sense complir el requisit de tenir 18 anys.

Competències professionals

L’objectiu del curs és dotar a l’alumne/a de les següents capacitats i competències:

• Realitzar operacions bàsiques de fabricació.
  • Alimentar i assistir als processos de mecanització, muntatge i fosa automatitzats.
  • Realitzar el muntatge i manteniment d’instal·lacions electrotècniques i de telecomunicacions en edificis per a diversos usos.

Principals ocupacions i llocs de treball

Aquesta qualificació s’ubica en el sector d’indústries de fabricació mecànica i instal·lacions a l’àrea de fabricació, muntatge i reparació. Així doncs, es pot treballar com a:

• Auxiliar de soldadura.
  • Auxiliar de processos automatitzats.
  • Auxiliar de manteniment, construcció i/o reparació de maquinària.
  • Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques en edificis.

Durada

La durada d’aquest programa és de 1.000 hores (un curs acadèmic) dividit de la següent manera:

• Mòduls de formació professional (485 hores)
  • Mòduls de formació general (295 hores)
  • Formació en centres de treball (180 hores)
  • Tutoria (40h)

Què estudiaràs

Mòduls de formació professional

• Operacions Bàsiques de Fabricació
  • Soldadura i Fusteria Metàl·lica
  • Fusteria d’Alumini i PVC
  • Instal·lacions Electrotècniques
  • Projecte Integrat
  • Formació Bàsica en Prevenció de Riscos Laborals
  • Formació Pràctica en Empreses

Mòduls de formació general

• Estratègies i Eines de Comunicació
  • Entorn Social i Territorial
  • Estratègies i Eines Matemàtiques
  • Incorporació al Món Professional

Tutoria, seguiment i orientació personalitzada

Horari

Horari intensiu de tarda, de 15,10 a 21.30h, excepte en època de FCT (matí i tarda).

Preinscripció i matriculació

Consulteu els apartats de preinscripció i matrícula corresponents. Allà tindreu tota la informació quan la tinguem disponible.