Estratègia digital de centre

En el PEC del centre es detallen les dades de contextualització general del centre. Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que el centre fa anys que ha fet una clara aposta per la digitalització del centre. Així, tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre que els permet tenir serveis com són el correu electrònic o l’emmagatzematge al núvol. Amb aquests usuaris es realitza tota la comunicació del centre.

Alguns alumnes disposen d’un ordinador de propietat que porta cada dia al centre i d’altres cedits pel departament. De la mateixa manera, el centre cedeix un ordinador portàtil a cada professor que s’incorpora al centre.

Podeu accedir a tota la informació sobre la nostra Estratègia Digital de Centre mitjançant el menú de navegació de l’esquerra i el que trobareu en la part superior.

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

El document de l’EDC es divideix en dues parts diferenciades però complementàries.

• La primera part és estratègica i marca l’horitzó on vol arribar el centre a mitjà termini en l’àmbit digital.
  • La segona part és un recull de la cultura digital del centre, el qual permet tenir un coneixement global del centre en l’àmbit digital.

Com es pot veure en la figura, és un procés circular. L’avaluació pot fer replantejar les altres fases i per tant, pot fer repensar diferents aspectes de l’EDC. Per aquest motiu cal destacar que l’EDC és un document viu, que va incorporant millores i propostes noves durant la seva implementació. En aquest web trobareu una guia per poder elaborar cada una d’aquestes fases.

Part estratègica

Seguint les indicacions del document definició de l’EDC, s’ha estructurat aquesta part en 4 fases:

Diagnosi Objectius
Planificació i Seguiment Avaluació i millora
  1. Cal remarcar que hi ha disponible un web de suport amb informació concreta i exemples sobre com dissenyar cada una de les fases de manera pràctica.