Certificació DELF (Diplôme d’Étude en Langue Française)

Què és?

• Atorgats pel Ministeri d’Educació Nacional de França, els diplomes DELF són els diplomes oficials de llengua francesa, reconeguts internacionalment en 174 països, que certifiquen les competències en francès.
  • La seva validesa és indefinida.

Com s’organitza?

• El DELF està compost de quatre diplomes independents, un per cada dels quatre primers nivells del Marc Comú Europeu de Referència per les llengües (MCERL):
    • DELF A1
    • DELF A2
    • DELF B1
    • DELF B2
  • En aquests, s’avaluen 4 destreses lingüístiques:
    • Comprensió oral i escrita
    • Expressió oral i escrita
  • La superació de la mitjana (50 punts sobre 100) permet obtenir el diploma. La nota mínima de 5/25 és necessària en cada destresa.

Versions de DELF

• Existeixen varies versions del DELF amb temes adaptats en funció de l’edat. Totes elles, tenen el mateix valor: el diploma és idèntic.
    • DELF per a tots els públics: dirigit a adults o joves que ja no estan escolaritzats en l’ESO o Batxillerat.
    • DELF júnior/escolar: dirigit als alumnes de ESO i Batxillerat.
    • DELF Prim: dirigit als alumnes de primària.
    • DELF professional: dirigit al públic que té per objectiu una promoció o inserció professional en un medi francòfon.

Quins beneficis ofereix?

• En l’àmbit acadèmic, afavoreix la mobilitat estudiantil internacional en certificar el coneixement de la llengua francesa.
  • El Delf B1 permet obtenir una beca Erasmus. El nivell B2 és obligatori a Espanya per obtenir un grau universitari.

Qui es pot presentar a la prova?

Es poden presentar a la prova del DELF scolaire, els alumnes escolaritzats en instituts que estudien francès.