Batxillerat

L’Institut de Lliçà ofereix 2 modalitats de batxillerat: ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials.

El currículum s’estructura en quatre tipus de matèries: matèries comunes, matèries de modalitat i matèries optatives. A més, els alumnes també realitzen un Treball de Recerca repartit entre 1r i 2n de Batxillerat.

MATÈRIES COMUNES: Tots els estudiants de batxillerat, sigui de la modalitat que sigui, fan les següents matèries comunes:

1r. hores setmana 2n. hores setmana
Llengua Catalana i Literatura 2 2
Llengua Castellana i Literatura 2 2
Llengua Estrangera (anglès) 3 3
Educació Física 2
Filosofia 2
Història de la Filosofia 3
Història 3
Tutoria 1 1
Treball de Recerca
Total d’hores setmanals 12 14

MATÈRIES DE MODALITAT: Hi ha 4 modalitats de batxillerat:

• Modalitat de ciències i tecnologia
    • Modalitat d’humanitats i ciències socials
    • Modalitat d’Arts (no es fa a l’Institut de Lliçà)
    • Modalitat General (És experimental en alguns instituts de Catalunya, no es fa a l’Institut de Lliçà)

És molt important escollir l’itinerari que més els convingui en funció de les expectatives de futur, tant si es vol estudiar un grau universitari com un cicle formatiu i, pensant en les proves d’accés a la universitat, PAU, fixar-se bé en les matèries que ponderen per accedir al grau en què estiguin interessats:

MATÈRIES OPTATIVES 1 BATX: Hi ha una matèria optativa anual (Franja 1), que pot ser una matèria de modalitat i, per tant, subjecta a examinar-se’n a les PAU, i dues matèries optatives trimestrals (Franja 2 i Franja 3), i en faran una matèria diferent cada trimestre.

A l’Institut de Lliçà oferim unes optatives en funció de les possibilitats del centre i pensant en donar una coherència a l’itinerari formatiu de l’alumnat.

MATÈRIES DE MODALITAT I OPTATIVES
Modalitat de ciències i tecnologia (3 h) Modalitat d’Humanitats i ciències socials (3 h)
1 MOD. Matemàtiques I Matemàtiques Ciències Socials I
Llengua i cultura Grega
2 MOD. Química I
Dibuix tècnic I
Llengua i cultura Llatines I
3 MOD. Biologia I
Tecnologia i enginyeria I
Hª del Món Contemporani
Literatura Universal
OPT. F1 Francès (1ª llengua estrangera per alumnat Batxibac)
Francès (2ª llengua estrangera per l’alumnat que no fa Batxibac)
Física I
Geologia i ciències ambientals I
Funcionament de l’Empresa
OPT. F2 A la franja 2 es faran 3 matèries trimestrals lligades a la modalitat , una cada trimestre:
Matemàtica aplicada
Física aplicada a reptes tecnològics
Reptes científics actuals de BiG
Problemàtiques socials
Creació literària
Escollir entre: Cultura i arts clàssics / Màrqueting i projecte empresarial
OPT. F3 A la franja 3 s’escull entre fer una de les matèries anuals, independentment de la modalitat de batxillerat, o bé fer 3 matèries trimestrals lligades a la modalitat, una cada trimestre.
Literatura Francesa (alumnat Batxibac)
Estada a l’Empresa
Programació
Reptes científics actuals de Química
Reptes científics actuals de Física
Disseny
Taller d’argumentació i retòrica
Cinema i literatura
Reptes de la comunicació

Els alumnes de Batxibac de 1r fan Francès com a 1ª llengua estrangera, a la F1 d’optativa anual, Literatura francesa a la F3 d’optativa trimestral, com a matèria anual, i Història de França a la franja horària que la resta d’alumnes fan anglès.

Matèries de Modalitat i Optativa anual
Modalitat de ciències i tecnologia (4 h) Modalitat d’Humanitats i ciències socials (4 h)
1 MOD. anual Matemàtiques II
Matemàtiques Ciències Socials II
Llengua i cultura Grega II
2 MOD. anual Química II
Dibuix tècnic II
Empresa i models de negoci
Llengua i cultura Llatines I
3 MOD. anual Biologia II
Tecnologia i enginyeria II
Literatura Catalana
OPT. F1 anual Física II
Geologia i ciències ambientals
Història de l’Art
Literatura Castellana

A 2n de batxillerat, els alumnes de Batxibac fan Francès com a 1ª llengua, Literatura de França i Història de França.

* Si no hi ha un mínim de 8 alumnes en alguna de les matèries de modalitat, incloses les de la franja 1 d’optatives, podran fer-les a distància a través de la IOC.