Ideari

L’Institut de Lliçà és un centre docent públic que ha estructurat el seu treball educatiu enfocat en una filosofia docent integradora que potencia totes les capacitats de la persona.

En el nostre projecte té una importància cabdal la defensa i la promoció dels valors i els conceptes democràtics, tant pel que fa a l’àmbit pedagògic com pel que fa a les actituds i als comportaments a l’institut. Com a centre educatiu tenim una gran responsabilitat en la formació integral de l’alumnat, en la defensa de la tolerància i en la creació d’un clima de convivència que fomenti les relacions interpersonals entre l’alumnat, el professorat i la resta del personal laboral del centre.

Els nostres objectius estan orientats a aconseguir un ensenyament de qualitat que respongui a les necessitats de l’alumnat, tenint molt present la diversitat de capacitats i interessos, i també les exigències socials en els àmbits dels coneixements i de les relacions interpersonals. Cal preparar els alumnes per conviure en una societat complexa on els valors de llibertat, tolerància i solidaritat hi siguin presents i potenciats; per això fomentem la participació, la igualtat d’oportunitats i el diàleg per resoldre conflictes.

En aquesta línia, els objectius educatius del centre són:

• Formar alumnes en el respecte dels drets i les llibertats fonamentals i en l’exercici de la tolerància i de la llibertat, dintre del principi democràtic de la convivència.
  • Preparar els alumnes amb una bona formació que els permeti afrontar el futur amb èxit.
  • Formar els alumnes en la cultura de la pau, la cooperació i la solidaritat entre els membres de la pròpia societat i entre els diferents pobles.
  • Educar l’alumnat en el respecte a la pluralitat lingüística de la comunitat, alhora que en el respecte a la diversitat cultural.
  • Formar els alumnes per tal que tinguin un esperit crític i reflexiu enfront de les situacions noves o habituals, a fi que els permeti desenvolupar plenament la seva personalitat i les seves capacitats d’aprenentatge.
  • Preparar els alumnes per participar activament en la vida social i cultural del seu entorn.
  • Fomentar l’esperit emprenedor del nostre alumnat.
  • Potenciar l’actitud ecològica i sostenible de l’alumnat per tal d’aconseguir que siguin ciutadans/es conscients de la necessitat de conservar, defensar i millorar el seu medi natural com a element bàsic de la qualitat de vida.

A més d’aquests objectius pedagògics i socials, l’institut té definits els objectius educatiu propis de cada etapa escolar.

L’educació secundària obligatòria té com a finalitat:

• Fomentar en l’alumnat l’hàbit de treball, per tal d’obtenir i seleccionar la informació de forma autònoma i crítica.
  • Ajudar l’alumnat a organitzar els propis pensaments, a relacionar-se de forma correcta amb les altres persones, a adoptar actituds solidàries i tolerants i, en definitiva, a reforçar la pròpia personalitat amb una bona formació integral, intel·lectual i humana.
  • Preparar el nostre alumnat per tal que pugui aconseguir les Competències Bàsiques.

El Batxillerat té com a finalitat:

• Donar una formació integral, intel·lectual i humana a l’alumnat, així com l’orientació i la preparació necessària per afrontar els ensenyaments universitaris, els estudis de formació professional específica de Grau Superior, altres estudis superiors o per a la
    vida activa.

La Formació Professional té la finalitat de proporcionar la formació necessària a l’alumnat per tal de:

• Assolir la competència professional de cada àmbit i nivell d’estudi.
  • Assolir una identitat i una maduresa professional motivadora de futurs aprenentatges.

Afegit a tot això, l’INS de Lliçà considera imprescindible vetllar per:

• Ser un centre de referència en el nostre entorn.
  • Promoure entre l’alumnat valors com: l’esforç, la superació i l’excel·lència.
  • Aconseguir que el nostre alumnat adquireixi les competències necessàries per poder integrar-se en la societat.
  • Incentivar entre l’alumnat la motivació per aprendre i conèixer, utilitzant, per part nostra, una gran diversitat de recursos i fomentant l’ús de les TIC.
  • Facilitar un ambient de treball motivador per a l’alumnat i per al professorat.
  • Estimular la participació de les famílies en la tasca que es realitza a l’institut.
  • Conscienciar l’alumnat de la necessitat d’adoptar estils de vida sostenibles.
  • Fomentar entre l’alumnat l’educació per a la salut.
  • Potenciar la imatge de l’institut al municipi i incrementar els vincles amb les diferents institucions i entitats del municipi.
  • Aconseguir ser una comunitat educativa on s’integrin i participin activament tots els grups que en formen part: professorat, alumnat i famílies i personal no docent.
  • Orientar l’alumnat en l’àmbit acadèmic i professional