Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC)

Dispositius Digitals (PC)
El Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC) pretén contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en la societat actual. L’objectiu bàsic és assegurar que l’alumnat sigui digitalment competent en acabar l’ensenyament obligatori.
En el cas del nostre centre aquest Pla suposa que:
1. L’alumnat ha de disposar d’un PC portàtil com a eina de treball.
2. Disposar d’aules amb equipament multimèdia i wifi per connectar a internet.
3. Instal·lació elèctrica a les aules necessària per recarregar les bateries.
4. Substitució de part dels llibres de text en paper per llibres de text digitals.

El Departament d’Educació proporcionarà un PC portàtil a cada alumne/a en préstec. En aquest sentit cal tenir en compte que:

• L’alumnat pot portar un PC propi.
    • Durant les primeres setmanes de curs el centre distribuirà un PC en préstec a l’alumnat que ho demani.
    • Aquests PC no permeten instal·lar programari sense llicència.

Cura dels dispositius digitals en préstec

L’alumnat és el responsable de tenir cura dels dispositius digitals en préstec, fer-ne un bon ús i evitar qualsevol tipus de desperfecte. Així, L’alumnat que, intencionadament o per negligència, els causi algun dany s’haurà de fer càrrec de reparar aquest dany i fer-se’n càrrec de la despesa econòmica que pugui suposar la seva reparació o restitució.

Atès que el centre no es fa càrrec de la reparació dels ordinadors sinó que el Departament d’Educació s’encarrega de fer-ne la substitució, el possible cost econòmic correspondrà a una xifra equivalent al mal ús provocat sobre l’aparell. A tall d’exemple aquests desperfectes poden ser:

• Pantalla o teclat trencats.
    • Cop o desperfectes a l’estructura (frontissa, carcassa posterior, tapa,…) però l’equip segueix operatiu.
    • Cop a l’estructura, l’equip deixa de ser operatiu (canvi de placa).
    • Pèrdua de carregador