Èxit de la conferència de Lluís Bassat sobre la creativitat

El passat mes de juny, el Museu-Arxiu de Can Caralt va inaugurar una exposició d’obres de la col·lecció Bassat, moment que, a través de Lluís Albertí, la professora Luci Moro va aconseguir del Sr. Bassat el compromís d’impartir una conferència als alumnes del nostre institut. Divendres dia 27 d’octubre va ser el dia que es va celebrar la xerrada. El gimnàs de l’Institut es va omplir d’alumnes que van escoltar amb interès les idees del publicista sobre el concepte de la creativitat.

El Sr. Bassat va tractar la creativitat de forma molt transversal, cosa que va permetre que tots els alumnes de Batxillerat del centre hi assistissin, a més d’alguns alumnes de 4t. Va fer un èmfasi especial en la publicitat, que toca directament les assignatures de Comunicació audiovisual de 1r de Batxillerat i d’Expressió artística de 4t d’ESO.

La valoració que han fet els alumnes després de la conferència és d’excel·lència. Els va agradar molt el discurs; van trobar els exemples molt encertats i el contingut de la conferència molt interessant. Alguns d’ells van fer preguntes que el Sr. Bassat va respondre molt amablement i, al final de l’acte, hi va haver una resposta espontània de l’alumnat per fer-se una fotografia amb ell.

També van assistir a la conferència, a més de la Direcció del centre i d’alguns professors, l’il·lustríssim senyor alcalde, Àlex Neira, el regidor d’Educació, Joan Arnau, Noèlia Valle i Raquel Begines, tècniques d’Educació i Comunicació respectivament, Enric Font, també de l’àrea d’Educació, i Marcel Ferrer, director de l’Escola Municipal de Música.

El Departament d’Expressió-Dibuix valora molt positivament l’experiència.