MOBILITAT A SÉRIGNAN (FRANÇA)

ERASMUS+: ELS ALUMNES DE L’INSTITUT LES PLANES FAN UNA MOBILITAT A SÉRIGNAN. NÚM DE PROJECTE: 2023-1-ES01-KA121-SCH-000142651

Dotze alumnes de quart d’ESO de l’Institut Les Planes, acompanyats per dues professores, s’han desplaçat al Lycée Marc Bloch de Sérignan en el marc d’una mobilitat dins el programa Erasmus+ entre els dies 25 de febrer i el 2 de març.

Brenda Esquerré, Alexia Tomàs, David Ferraz, Pau Condeminas, Ariadna Aixendri, Josep Bagüés, Paula Bel, Alícia Vintan, Èrika Merino, Marina Villalbí, Issis Andreu i Alba Rodríguez són els alumnes que, en companyia de les professores Beatriz Méndez i Carme Lleixà, han participat en el projecte Sustainable Development. Aquest projecte té com a objectius, no només reforçar les competències lingüístiques en la llengua anglesa, sinó també utilitzar noves eines i aplicacions tecnològiques per tal d’afavorir la consciència mediambiental, l’autonomia personal i l’obertura a altres cultures a través del treball col·laboratiu amb els companys francesos.

Els alumnes del Lycée Marc Bloch, que havien visitat el nostre centre durant el mes de gener, els han acollit a casa seva. El fet de poder conviure amb els homòlegs francesos els ha permès una immersió completa en la cultura local i els ha aportat experiències que obren nous horitzons i afavoreixen la comprensió de la riquesa de les perspectives diferents en el si de la Unió Europea. Així mateix reforcen els llaços d’amistat entre persones i territoris.

Entre les diferents activitats realitzades podem destacar la visita guiada a la reserva natural de Les Orpellières, a partir de la qual els alumnes han creat pòsters explicatius i qüestionaris en format kahoot; l’assistència a l’exposició Exoskeletlight, de l’artista contemporània Naomí Maury  en el MRAC, on han pogut, a més, realitzar un taller de creació d’un vídeo Stop motion; i la sortida a Béziers, on hem recorregut espais relacionats amb la història de la ciutat, especialment els referents a l’època medieval i a la construcció del Canal du Midi.

També han dut a terme activitats com: Blob Tree, doblatge de fragments de pel·lícules, un Escape Game de biologia i un altre de la cultura Occitana, així com un Street Rally, en les quals s’ha utilitzat diferents aplicacions digitals.

Els delegats ecològics del centre Marc Bloch han fet una presentació sobre aquelles accions que els permeten mantenir una relació respectuosa i protectora amb l’entorn. Fruit d’aquesta interacció ha sorgit la iniciativa de col·laborar en la millora dels dos centres, amb la realització d’accions conjuntes. Per conèixer millor aquesta implicació amb el medi ambient ens han mostrat una exposició de treballs realitzats pels alumnes per la integració de l’art en el medi.

La impressió general de l’alumnat ha estat molt positiva i han manifestat la intenció de participar en altres sortides d’aquest tipus si l’ocasió es presenta.

L’opinió d’alguns alumnes:

Èrika Merino: “Per a mi l’Erasmus és una experiència que no pots deixar passar. No tinc paraules per expressar el que he sentit. Ho repetiria un cop i mil més”.

Pau Condeminas: “ Crec que aquesta experiència l’hauria de viure tothom. Ha estat del millor que he pogut viure mai, començant per tenir un noi de fora a casa, ja que això ja ha estat una molt bona experiència i per suposat, el fet de viatjar fora, a conèixer un altre institut, un altre lloc. M’ha encantat fer aquest Erasmus i ho tornaria a repetir”.

(El contingut és responsabilitat del centre educatiu i ni la Comissió Europea ni el Servei Espanyol per la Internacionalització de l’Educació (Sepie) són responsables de l’ús que pugui fer-se de la informació difosa.)