MOBILITAT A LILLE (FRANÇA)

MOBILITAT A LILLE (FRANÇA) : PROJECTE ERASMUS+ KA122.

La setmana passada, concretament del 5 al 11 de febrer, cinc alumnes de primer de batxillerat (Marc Añó, Mar Arasa, Clara Castell, Lara Marín i Ivan Marsal) i cinc de quart d’ESO (Marina Arasa, Joana Estrada, Judit Forné, Olaia Llorens i Mireia Martí) van participar en l’intercanvi Erasmus+ que es va realitzar a Lille (ciutat del nord de França). Els professors Isabel Cid i Marc Martínez van acompanyar-los. Els nostres alumnes van treballar conjuntament amb els estudiants seleccionats per al projecte del Collège Nina Simone (el centre educatiu amfitrió de l’estada) i del Liceo Scientifico Michele Guerrisi (Cittanova, Itàlia).

Aquest viatge forma part del projecte Erasmus+ anomenat “Landscape and Society” (paisatge i societat), i té com a objectius reforçar l’educació intercultural, millorar l’aprenentatge d’idiomes (especialment la comunicació oral), utilitzar de manera creativa la tecnologia i els recursos digitals, prendre consciència de la importància de mantenir l’entorn natural i de treballar conjuntament per a un desenvolupament sostenible.

Els nostres 10 alumnes van descobrir les principals activitats econòmiques de la regió (la indústria tèxtil i la mineria) i els llocs més destacats de la ciutat francesa i el seu entorn (el mercat de Wazemmes de Lille, el Louvre-Lens, les mines de Lewarde…). A més, la tarda de dimecres van tenir l’ocasió de visitar la ciutat de París i els seus indrets més emblemàtics.

Mar Arasa: “Aquesta experiència m’ha aportat molts coneixements nous. Com que érem alumnes de diferents nacionalitats, he practicat molt l’anglès, el francès, i fins i tot hem après algunes paraules en italià. Soc una persona oberta, i això m’ha ajudat a conèixer molta gent nova. M’agradaria destacar la visita a les mines de Lewarde, així com la catedral de Notre-Dâme-de-la-Treille (Lille). Recomano aquesta experiència a tothom!”

Olaia Llorens: “Jo també la recomano, perquè he pogut conèixer noves cultures i els comportaments de la seva gent. A més, també he practicat les llengües estrangeres. El lloc que més m’ha agradat ha sigut la torre Eiffel de París”.

Aquesta ha estat la primera mobilitat de les tres que es faran durant aquest projecte Erasmus+. Al mes de març, uns altres 10 alumnes de Les Planes visitaran el Liceo Scientifico Michele Guerrisi, i el curs vinent, anirem al Prototypo Gel Zosimaias Sholis de Ioannina (Grècia). No obstant, l’alumnat dels altres països vindrà a visitar-nos des del 12 fins al 19 de març.