Organigrama

8.1. ÒRGANS DE GOVERN
L ‘organització del Centre està dissenyada com a eina bàsica per ajudar a materialitzar el Projecte Educatiu del Centre. El repartiment de responsabilitats es fa atenent a la
idoneïtat deIs diferents professionals i no a les diverses situacions administratives que
aquests poden presentar.
El funcionament del Centre s’ha dissenyat en base a dos principis bàsics: assegurar la
participació democràtica de tots els estaments del Centre i garantir l’eficàcia i agilitat en la presa de decisions. Per tant, el disseny de les tasques concretes de cada responsabilitat de l’organigrama es regeix per la capacitat de decisió i la necessitat de justificació, si cal, en les decisions preses.
Cada graó de l’organigrama pretén aconseguir un equilibri entre la seva autonomia
d’actuació i la coordinació que la seva tasca ha de presentar amb els altres nivells de
l’organigrama.
Es fa especial atenció en el funcionament deIs nivells de l’organigrama en els quals hi ha participació d’alumnes ja que aquest és un instrument amb un caràcter formatiu important.
Tot l’organigrama del Centre està dissenyat en base a tres blocs d’activitat: activitats
acadèmiques (coordinadora pedagògica), activitats extra-acadèmiques i ordre intern (cap d’estudis), i activitats administratives (secretària).
Pel que fa a les activitats acadèmiques es prioritza el reforç de l’equip docent en el qual es basa una part important de la nostra tasca acadèmica, especialment a la Secundaria
Obligatòria, i, per altra banda, el departament, atenent que és una font de recursos pel al treball del professor/a en l’equip docent.
Cada principi de curs el claustre elabora el pla anual com concreció del projecte. Aquest
pla anual inclou l’horari, l’organigrama amb noms i el reglament d’ordre intern amb les
modificacions que es cregui oportú plantejar. L’aprovació d’aquests documents és
competència del Consell d’Escolar. Pròpiament també inclou el pressupost anual encara que la no coincidència en el temps entre el curs acadèmic i el curs econòmic fa
necessari elaborar el pressupost a principis de l’any natural. L ‘elaboració del pressupost és tasca de la Secretària, assessorada per la comissió econòmica.

8.2. RELACIÓ D’ÒRGANS DE FUNCIONAMENT I GESTIÓ AL CENTRE.

ÒRGANS COL·LEGIATS:
CONSELL ESCOLAR
Director
Cap d’Estudis
Secretària amb veu i sense vot
6 representants sector professors
3 representats sector pares
3 representats sector alumnes
1 representant sector Ajuntament
1 representant sector PAS
CLAUSTRE DE PROFESSORS

ÒRGANS UNIPERSONALS DE GOVERN:
Director
Cap d’Estudis
Coordinadora pedagògica
Secretària

ORGANS DE COORDINACIÓ:
CAPS DE DEPARTAMENT:
– Departament Matemàtiques
– Departament Llengües
– Departament Llengües estrangeres
– Departament d’Expressió
– Departament Ciències
– Departament Ciències Socials
– Departament Tecnologia
COORDINADOR 1r CICLE
COORDINADOR 2n CICLE
COORDINADOR BATXILLERAT
COORDINADOR DE SERVEIS I ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES
COORDINADORA LINGÜÍSTICA
COORDINADOR D’INFORMÀTICA
COORDINADOR DE RISCOS LABORALS
COORDINACIÓ I COMISSIÓ TAC
COMISSIÓ D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Director
Mestra terapeuta
Caps de Departament d’àrees instrumentals.
Representants dels Serveis Educatius: Psicopedagoga de l’EAP, membre dels
Serveis Socials de l’Ajuntament de Santa Bàrbara i Educadora Social de l’EAP.
COMISSIÓ DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA
1 representant Equip Directiu
El coordinador lingüístic
2 representants de departaments
1 alumne
JUNTA CAPS DE DEPARTAMENT
Coordinadora Pedagògica
Caps Departament
JUNTA DE DELEGATS
Cap d’Estudis
Delegats de cada grup

8.3. ALTRES :
PERSONAL D’ADMINISTRAMINISTRACIÓ I SERVEIS
Són una part molt important de la comunitat educativa, de la seva funció també depèn el bon funcionament del Centre.
Subalterns: Marisol Peña i Anna Panisello
Auxiliars administratius: Irene Senar
ASSOCIACIÓ DE PARES D’ALUMNES
El Centre fomenta i facilita l’existència de unes bones relacions i col·laboració amb
l’AMPA.