Activitats

Iniciem el Pla de lectura 2018-2019 al nostre institut amb  moltes novetats. La primera és que aquest projecte el fem extensiu a tot l’alumnat del centre, de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat; la segona, que llegirem mitja hora diària. L’INS la Serra fa una aposta per reforçar la lectura ja que considera que es tracta d’una habilitat que pot ajudar a assolir la resta de competències bàsiques necessàries per a la incorporació de l’alumnat al món acadèmic i/o laboral.

A cada aula hi tenim unes caixes plenes de llibres variats per tal que cada alumne n’agafi el que més li agradi, també en poden dur de casa. El protocol que seguirem és el següent:

• Tothom llegeix amb silenci absolut, també el professor. Donar exemple és bàsic perquè els alumnes s’ho prenguin seriosament.
  • Un encarregat cada setmana repartirà els llibres de la caixa i després els tornarà a posar a dins. Hi haurà un full amb la relació dels llibres que ha de contenir.
  • Cada alumne tria un llibre i, tot seguit, agafa la carpeta que hi ha a cada aula i escriu en el seu full les dades següents: títol, autor, editorial i data d’inici. Si un alumne porta un llibre de casa també haurà d’omplir la fitxa corresponent. El professorat ha de controlar que tothom ho vagi anotant. Les lectures obligatòries no es poden llegir durant l’hora del Pla de lectura.
  • No es pot abandonar un llibre fins que no se n’hagi llegit 20 pàgines com a mínim. Si s’abandona abans d’acabar-lo, cal escriure en el full de l’arxivador com és que no s’ha acabat.
  • Quan s’acabi un llibre cal escriure la data de finalització i l’opinió final.  És important afegir-hi una recomanació  ben raonada.
  • A més a més, enguany l’alumnat que vulgui pot fer dues activitats més: d’una banda, escriure un article o ressenya en un full per publicar-lo, si s’escau, a la revista del centre; de l’altra,  fer un Booktrailer per publicar-lo a la pàgina web de la biblioteca de l’institut.
  • A la pàgina web del centre hi ha un formulari a través del qual tothom pot fer-nos arribar les seves recomanacions literàries.

Bona lectura a tothom!