Què és l’AMPA?

Una associació de mares i pares d’alumnes (AMPA) és una forma d’organització dels pares i les mares dels alumnes d’un centre educatiu. Pot tenir com a funcions coordinar activitats extraescolars i d’entorn, el seguiment dels projectes de centre i l’escola de pares (on es donen consells de pedagogia i psicologia). Serveix també per donar veu als pares dins la comunitat educativa, segons les funcions encomanades pel projecte educatiu de centre. Els càrrecs de l’AMPA s’escullen democràticament, segons un sistema de votacions o consens entre els voluntaris. A Espanya només un 16% dels pares col·labora d’una manera o una altra a les activitats de l’AMPA de l’escola on assisteixen els seus fills.

L’AMPA de l’Institut La Serra

A la junta de l’AMPA de l’Institut La Serra hi ha representació de tots els municipis adscrits al centre i dels municipis d’on provinguin alumnes, amb la qual cosa s’aconsegueix una òptima coordinació famílies – centre

L’AMPA col·labora de forma totalment activa en al vida i el funcionament del centre: organitza comandes i el lliurament del material escolar a l’inici del  curs; col·la bora econòmicament en les sortides complementàries de l’alumnat i ajuda en l’adquisició de material didàctic per al centre. Organitza activitats de formació per als pares i mares i col·labora en l’organització d’activitats-

Actualment, els membres de la Junta de l’AMPA de l’Institut La Serra som:

Anna Oró Caelles, Maria Navés Sellart i Sílvia Bori Falip (Bellvís); Marisol Jiménez Molina (Els Arcs); Maria Niubó Rulló, Sandra Palau Mas i Mireia Cunillera Arnau (Bell-lloc); Marc Romà Melgosa,Jaume Timoneda Nabau i Xavier Balcells Valls (El Palau); Xavier Llombart Cuevas (Golmés); Maite Rius i Anna Pallàs (Miralcamp); Mònica Ortega Doncel, Carme Vigatà Claramunt i Sílvia Fiñana Rubió (Torregrossa); Concepció Garcia i Janet Grummich (Sidamon); Anna Jové Galvan (Vila-sana); Rosa Hinojosa Cau i Gemma Maldonado Xipilli (Fondarella); Maribel Sánchez Ruiz i Àgueda Pelegrina Oloriz (Mollerussa).

Al Consell Escolar els pares i les mares estem representats per: Mireia Cunillera Arnau (representant de l’AMPA), Sergi Nieto Ortiz (El Palau), Montse Gelonch Camí (Miralcamp) i Roger Rabés Santaulària (Bell-lloc).