Mites i ciència al Laberint d’Horta

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dilluns 11 d’abril el Seminari de Llengües Clàssiques va organitzar una sortida mitològica al parc del Laberint d’Horta amb els alumnes de 3r i 4t d’ESO, que cursen les matèries de Cultura Clàssica i Llatí.

Se’ns va fer una visita guiada per aquest jardí-museu, construït a finals del s. XVIII i vam fer un recorregut per les cinc seccions en que està dividit el parc:

• A les dues primeres seccions vam veure el palau de la família Desvalls, el jardí dels boixos i la plaça de les Vuit columnes on es troben uns relleus mitològics relacionats amb raptes famosos, amb la fecunditat i amb l’origen del món. Vam poder gaudir també de les diferents espècies arbòries: boixos, teixos, alzines, eucaliptus, l’arbre de Júpiter i també un nadó de sequoia.
  • A la tercera secció ens vam trobar amb l’ànima del laberint, el conjunt neoclàssic. Vam recórrer els 750 m. de xiprers fins a arribar al centre. Vam aconseguir entrar sense perdre’ns i sense l’ajut del fil d’Ariadna . Al final no vam topar amb el temible Minotaure, sinó amb Eros, déu de l’amor, que ens esperava amb les seves fletxes.
  • I després cap a la quarta secció pujant per una escalinata monumental que ens va portar al pavelló neoclàssic dedicat a les muses i Apol·lo, a les arts i a la natura. Vam veure els relleus de Deucalió i Pirra; de Cupido i Psique i els templets de Dànae i Ariadna . Des de la finestra del pavelló vam contemplar la figura reclinada de la Nimfa Egèria, amant del rei romà Numa Pompili.
  • El camí ens va portar cap al al jardí romàntic -cinquena secció- construït al s.XIX i ubicat en un desnivell natural del terreny, i vam anar baixant a poc a poc fins al fals cementiri i la porta xinesa.

Lamentablement no vam poder gaudir de les fonts, cascades, brolladors, rieres, canals de reg, safareigs i basses, que hi ha al parc, perquè estaven tancats per manteniment.
En fi, va ser una visita profitosa, vam repassar mites coneguts, en vam aprendre de nous. Vam constatar que hi ha un simbolisme sobre l’amor en el jardí neoclàssic i sobre la mort en el jardí romàntic.