Si teniu interès en seguir els vostres estudis de Batxillerat a l’Institut La Sedeta, ompliu el següent formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres.
Descripció
El batxillerat, format per un cicle de dos cursos de trenta hores lectives setmanals que es fa generalment entre els 16 i els 18 anys d’edat, prepara els alumnes per a la seva incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món laboral.
Modalitats
A l’Institut La Sedeta es poden cursar les modalitats de batxillerat: ciències i tecnologia, i humanitats i ciències socials.
El currículum de batxillerat consta d’una part comuna (les matèries comunes) i una part diversificada (les matèries de modalitat, les matèries específiques i el treball de recerca). A més, els alumnes tenen assignada una hora setmanal de tutoria.
MATÈRIES COMUNES | |
PRIMER CURS | SEGON CURS |
LLENGUA I LITERATURA CATALANA | LLENGUA I LITERATURA CATALANA |
LLENGUA I LITERATURA CASTELLANA | LLENGUA I LITERATURA CASTELLANA |
LLENGUA ANGLESA | LLENGUA ANGLESA |
FILOSOFIA | HISTÒRIA DE LA FILOSOFIA |
CIÈNCIES PER AL MÓN CONTEMPORANI | HISTÒRIA D’ESPANYA |
EDUCACIÓ FÍSICA | TREBALL DE RECERCA |
TUTORIA | TUTORIA |
MODALITAT HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS | |
PRIMER CURS | SEGON CURS |
MATEMÀTIQUES APLICADES A LES CIÈNCIES SOCIALS I | MATEMÀTIQUES APLICADES A LES CIÈNCIES SOCIALS II |
LLATÍ I | LLATÍ II |
ECONOMIA I ORGANITZACIÓ DE L’EMPRESA I | ECONOMIA I ORGANITZACIÓ DE L’EMPRESA II |
LITERATURA CASTELLANA | LITERATURA CATALANA |
ECONOMIA | HISTÒRIA DE L’ART |
LITERATURA UNIVERSAL | |
HISTÒRIA DEL MÓN CONTEMPORANI | GEOGRAFIA |
MODALITAT CIÈNCIES I TECNOLOGIA | |
PRIMER CURS | SEGON CURS |
MATEMÀTIQUES I | MATEMÀTIQUES II |
BIOLOGIA I | BIOLOGIA II |
DIBUIX TÈCNIC I | DIBUIX TÈCNIC II |
QUÍMICA I | QUÍMICA II |
TECNOLOGIA INDUSTRIAL I | TECNOLOGIA INDUSTRIAL II |
FÍSICA I | FÍSICA II |
CIÈNCIES DE LA TERRA I | CIÈNCIES DE LA TERRA II |
L’institut, en col·laboració amb l’Institut Obert de Catalunya, també permet que l’alumnat cursi les següents matèries a distància per completar el currículum o substituir algunes de les matèries de modalitat abans enumerades:
MATÈRIES A FER EN COL·LABORACIÓ AMB L’IOC | |
PRIMER CURS | SEGON CURS |
|
|
|
Accés
Per accedir al batxillerat cal tenir algun dels títols següents:
- graduat en educació secundària obligatòria (GESO),
- tècnic d’un cicle formatiu de grau mitjà o tècnic superior d’un cicle formatiu de grau superior,
- haver cursat estudis de sistemes educatius estrangers que hagin estat homologats al títol de GESO o al títol de tècnic.
Per accedir per primera vegada als estudis de Batxillerat a l’Institut La Sedeta, si no s’és alumne de 4t d’ESO al centre, cal formalitzat la preinscripció en el termini fixat.
Amb el títol de batxiller es pot accedir:
- a la universitat (un cop aprovades les proves d’accés),
- a un cicle formatiu de grau superior de formació professional específica, d’arts plàstiques i disseny,
- a un cicle formatiu de grau superior d’ensenyaments esportius, si es tenen els requisits d’accés,
- als ensenyaments superiors artístics (un cop superada una prova específica d’accés) i
- al món laboral.
El treball de recerca
El treball de recerca és una feina d’investigació en un tema triat per l’alumne/a, que s’inicia el 2n trimestre de 1r de batxillerat i finalitza al 1r trimestre de 2n de Batxillerat amb la presentació d’una memòria escrita i la seva exposició davant d’un tribunal.
El treball de recerca és una matèria més del currículum de l’alumne/a però el seu pes és molt important (un 10% de la nota final del batxillerat).
Enllaç a més informació i recursos…
EL BATXILLERAT A LA SEDETA: GUIA PER AL CURS 21/22 | |
LLIBRES I LLICÈNCIES DIGITALS | |
MATÈRIES DE BATXILLERAT | |
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ | |
ACTIVITATS I SORTIDES DE BATXILLERAT: 2021-2022 | |
ORIENTACIÓ ACADÈMICA: Després del Batxillerat, què? | |
L’acció tutorial
La funció de la tutoria és vetllar pel desenvolupament personal dels alumnes i acompanyar-los en el seu procés d’aprenentatge, orientant-los escolar, acadèmica i professionalment.
- Des de la tutoria es coordina el seguiment de l’alumnat perquè aprenguin a aprendre, a ser autònoms, a comunicar-se i a viure plegats, per això es treballa per mantenir i consolidar un bon clima de convivència i companyonia. Alhora es fomenta la participació dels nois i noies en les activitats del centre.
- Cada grup-classe té un/a professor/a que exerceix de tutor/a i és responsable de l’aplicació del Pla d’Acció Tutorial. Els seus eixos d’actuació preferent en aquest nivell educatiu són:
EIXOS D’ACTUACIÓ |
|
- Les competències que es promouen des de la tutoria de Batxillerat són:
COMPETÈNCIES |
|
- El tutor/a promou i centralitza les accions i activitats amb tot el grup i, també, és el/la referent principal de l’alumnat i per això afavoreix un ambien de relació de confiança i entesa amb les famílies i l’alumnat.
La funció primordial del tutor/a és afavorir un bon procés formatiu dels nois i noies i esdevenir el pont de diàleg entre l’alumne/a, la família i el centre. Al Batxillerat, però, facilitar una bona orientació educativa a l’alumnat de cara a cursar estudis posteriors o d’inserció en àmbits professionals d’acord amb les seves inquietuds és l’eix primordial de l’acció tutorial, així com afavorir la finalització i superació d’aquesta etapa amb èxit .
Com a pares podeu us hi podeu adreçar: telefònicament, per correu electrònic, a través de l’agenda del vostre fill o filla i també sol·licitar una entrevista personal.
Si teniu interès en seguir els vostres estudis de Batxillerat a l’Institut La Sedeta, ompliu el següent formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres.