El bel canto a l’institut. Participem en el projecte “Òpera a secundària”

L’institut ha iniciat una nova iniciativa d’innovació educativa. Es tracta del projecte “Òpera a secundàriaque s’impulsa conjuntament des de l’àrea de Música de l’àmbit d’Expressió del centre i el Gran Teatre del Liceu.

Des de fa quatre anys, el coliseu barceloní premia la composició d’una òpera inèdita, adreçada específicament a l’alumnat de secundària, amb l’afany de promoure l’aparició de nous compositors. És a partir d’aquí que té lloc la adscripció de diversos instituts de Catalunya, com ara el nostre, els quals formen l’alumnat per a ser intèrprets d’aquesta partitura novella i preparen l’actuació dins d’un gran cor d’acompanyament.

Hi participarà l’alumnat de 1r d’ESO i, particularment, cal dir que l’alumna Bruna Bonal de 4t d’ESO B ha estat seleccionada com a membre del cor d’escena d’aquesta òpera.

liceu

Per tant, els protagonistes de l’òpera són nois i noies de secundària, que viuen una experiència artística excepcional, ja que com a cloenda estrenen l’obra al Teatre Auditori de Sant Cugat, acompanyats per la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC).

Com s’ha dit, el programa també serveix per a donar a conèixer nous compositors d’aquest gènere que vulguin adreçar les seves obres als joves. L’autor triat enguany és Mario Ros Vidal, guanyador del 4t Concurs de Creació d’Òpera del Liceu, que s’incorpora a l’escena artística amb “Oh, l’amor” ; obra que parla dels amors de la joventut i dels rols familiars.

Si voleu més informació sobre aquesta institució cultural cabdal del la nostra ciutat només cal que vegeu aquest clip.