Matèries Optatives ESO

Les matèries comunes del currículum d’ESO es complementen amb matèries optatives, segons les necessitats i interessos de l’alumnat.

Durant els tres primers cursos de l’ESO es dediquen dues hores a la setmana a les matèries optatives. Cada curs l’alumnat fa tres matèries. L’alumnat que opta per cursar Francès ho fa durant tota l’etapa ja que té continuïtat.

Les matèries optatives que oferim el curs 2021/2022 són:

• 1r d’ESO:
    • Francès. Segona llengua estrangera. Per què estudiar una segona llengua estrangera? Cliqueu AQUÍ
    • Petites investigacions
    • El nostre hort. Què fem a l’hort escolar? Cliqueu AQUÍ
    • Activitats Esportives I
    • Activitats Esportives II
    • Habilitats socials
  • 2n d’ESO:
    • Ioga. Per què oferim ioga? Cliqueu AQUÍ
    • Sostenibilitat
    • Raquetes
    • Educació emocional
    • Visual i plàstica
  • 3r d’ESO:
    • Cultura Clàssica
    • Emprenedoria
    • Full de càlcul
    • Igualtat

L’estructura de matèries optatives a 4t d’ESO és diferent. Cada optativa es cursa al llarg del curs durant 3 hores a la setmana. Les optatives a 4t d’ESO tenen un caràcter, doncs, de matèries de modalitat, orientades cap als estudios posteriors que vol cursar l’alumnat.

• Biologia. Per què escollir Biologia a 4t d’ESO? Cliqueu AQUÍ
  • Física i química
  • Tecnologia
  • Filosofia. Per què estudiar filosofia a 4t d’ESO? Cliqueu AQUÍ
  • Francès. Per què estudiar una segona llengua estrangera? Cliqueu AQUÍ
  • Llatí. Apliquem la tecnologia a l’aprenentatge?  Referents clàssics de Boitolo-Baetulo. El nostre mapa
  • Informàtica
  • Emprenedoria
  • Música
  • Visual i plàstica

A més d’aquestes optatives, cada família, en el moment de la matrícula, escull si el seu fill/a ha de cursar Religió o Cultura i valors ètics.

Finalment, el currículum de cada alumne es completa amb els treballs de síntesi de 1r a 3r i el Projecte de Recerca a 4t d’ESO.