Alumnat Integració Social al Projecte Serra de Mena

Els dies 22 i 23 d’abril de 2017 els veïns dels barris de la Serra d’en Mena de Santa Coloma de Gramenet (Fondo, Raval, Safaretjos i Santa Rosa) han celebrat la tercera Edició de la Diada de la Primavera al parc dels Pins i a la plaça del Rellotge.

Durant tot l’any l’alumnat i el professorat del CFGS d’Integració Social han assistit a diferents  reunions  per  conèixer  el  projecte  de  Serra  de  Mena.  En  aquest  projecte diferents agents comunitaris (associacions, centres educatius i serveis i equipaments municipals i centres de salut) treballen per a la millora de la convivència, la salut i la cultura.

A l’abril el projecte culmina amb la «festa de la primavera» en la que tots els agents aporten activitats per treballar en comunitat. En concret, el dissabte al parc del Pins, l’alumnat de 2n del CFGS d’ISO, el Miguel, el Miguel Àngel, el Marco, la Mel les Annes,  la  Lluïsa,  la  Sindy  i  la  seva  professora  la  Rosa  van  col·laborar amb 3 agents, amb l’associació Joves Actives, amb l’associació Asaupam i amb els CAPs fent jocs i teatre per treballar els estereotips, informant sobre els problemes del consum de drogues i realitzant simulacions de reanimacions cardiorespiratòries.

Al matí següent, el diumenge, a la plaça del Rellotge l’alumnat de 2n A del CFGS d’ISO la Irene, la Kauthar, la Mireia, la Lidia, la Sindy i la seva professora, la Laura, van tenir una tenir una paradeta en la que construïen punts de llibres i maquillaven a les persones que s’apropaven, persones molt diverses (infants, adults, xinesos, indis, àrabs,…)

Les professores que hem participat en el projecte, la Rosa, la Laura i la Mònica considerem que és una bona oportunitat per a l’alumnat per participar en un projecte comunitari, per prendre contacte amb la diversitat cultural dels barris implicats i per establir relacions amb les diferents associacions que treballen per a la integració social.

El projecte de Serra d’en Mena s’emmarca dins del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (ICI) i està impulsat per la Fundació Intergramenet i l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Tot seguit podeu llegir algunes de les frases de l’alumnat sobre l’experiència viscuda:

Serra de Mena. Treballa per la unió” M Àngel

“Les jornades de la primavera han significat una oportunitat de conèixer gent nova” Mel

“Em quedo  amb la predisposició i voluntarietat de la gent per ajudar als nens, joves i públic en general” Ana F