Xerrada sobre la diversitat cultural a La Bastida a càrrec de l’alcaldessa Núria Parlón

Ahir, dimecres dia 16 de març de 2016, la nostra comunitat educativa va tenir el privilegi i l’honor de rebre i gaudir d’una xerrada sobre la diversitat cultural a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet,  a càrrec de l’alcaldessa de la nostra ciutat, Núria Parlón i Gil.

Eren les cinc de la tarda i faltava mitja hora perquè la Núria arribés al nostre institut per tal de delitar-nos amb els seus coneixements experiencials envers els projectes interculturals que es porten a terme des de l’ens públic i, nosaltres, l’esperàvem a l’entrada de la nostra comunitat educativa per tal de rebre-la. Així doncs, quan ja faltaven cinc minuts perquè les agulles del rellotge de l’entrada principal marquessin dos quarts de sis de la tarda, va arribar l’alcaldessa acompanyada de la seva secretària. La primera sensació va ser la de poder observar dues persones amables, afables i predisposades a establir un diàleg assenyat, ric,  i amb esperit crític. I, sense cap mena de dubte, va ser així en tot moment, ja que la Núria ens va oferir una xerrada plena de saviesa, intel·ligència, gran coneixement envers l’ens local i gran capacitat d’escolta envers tots els alumnes i professorat.

La directora del nostre centre educatiu, Mercedes Muelas, va rebre l’alcaldessa amb molta cordialitat i, a la vegada, mostrant un flagrant i positiu agraïment envers el fet que la Núria ens visités i ens regalés una xerrada majestuosa per als nostres alumnes. Així que, havent rebut l’alcaldessa tal i com es mereixia, vàrem poder endegar i posar en marxa la xerrada de l’alcaldessa. El professor Xavier Ollonarte i Rovira va ser l’encarregat d’establir la presentació de l’acte. El professional de l’educació va fer una presentació de l’alcaldessa recalcant la importància de la proximitat que alberga enfront del conjunt de la ciutadania i, a la vegada, va utilitzar una biografia personal, escrita per la mateixa ponent, extreta del seu bloc digital personal. De manera que, havent etzibat les retòriques de la presentació, la Núria va començar la seva conferència.

M’agradaria destacar tres característiques fonamentals que va tenir en compte la nostra conferenciant per tal d’establir la seva xerrada: primer, l’explicació de la seva experiència com a infant, adolescent, jove i adulta dins de la societat de Santa Coloma de Gramenet (Com vas viure la diversitat?, Recordes una bona inclusió dins de les aules de la teva infància?, etc);  segon,  la diversitat cultural en la societat actual de Santa Coloma de Gramenet i tercer, el tractament de la interculturalitat en l’actualitat a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet (explicació d’alguns programes i projectes que es porten a terme des de l’ens local).

Havent finalitzat la xerrada, els alumnes van poder establir preguntes i intercanvis d’opinions amb l’alcaldessa i, sense cap mena de dubte, va esdevenir molt fructífer per al conjunt dels nostres alumnes i la comunitat educativa en general.

En definitiva, la nostra comunitat educativa agraeix el bon fer, saber i estar de l’alcaldessa Núria Parlón, ja que, en tot moment, s’ha mostrat predisposada per tal de venir al nostre institut. Així que, senyora alcaldessa, moltes gràcies!

L’alcaldessa Núria Parlón amb alguns membres del Consell escolar durant la seva visita a La Bastida