TRIA D’OPTATIVES 3r ESO

Benvolgudes famílies i alumnat de 3r d’ ESO:

Ens adrecem a vosaltres per fer-vos arribar l’oferta d’optatives per al proper curs. La proposta és anual.  S’hauran d’escollir les optatives assignant números de l’1 a 3 per ordre de preferència.

L’assignació d’aquestes optatives es realitzarà a partir de la nota mitjana del curs anterior. L’equip docent es reserva el dret de modificar l’elecció en funció de les necessitats de l’alumne.

La tria d’optatives es farà online mitjançant un formulari de Google, obert del 5 al 12 de juliol.

Optatives 3r d’ESO
On commence
Emprenedoria
Experimentem amb la física i química
Cinema de clàssics
Orientació Acadèmica
Posa’t en forma

Convalidacions

Simultaneïtat d’estudis d’ESO amb estudis de dansa, estudis de música i esports d’alt rendiment.

Nota: L’alumnat que sol·licita convalidació cal que ompli igualment el formulari de tria d’optatives indicant que es demanarà la convalidació en 1ra opció.

La informació referent a les convalidacions està penjada a la web.

Descripció de les optatives

ON COMMENCE  (Departament de Francès)

Es tracta d’aprendre la llengua francesa i la seva cultura. El nivell que s’assoleix és l’A2 en el marc europeu de llengües, el mateix que a l’Escola Oficial d’Idiomes. Es treballarà vocabulari bàsic i essencial de la llengua. El alumnes aprendran a tenir petites converses i a fer textos escrits en francès. Per poder cursar aquesta optativa, cal haver fet l’optativa de Francès a segon d’ESO.

POSA’T EN FORMA (Departament d’Educació física)

El Departament d’Educació Física proposa aquesta optativa per treballar la condició física i els hàbits saludables.

Què és la força, la resistència, la velocitat, la velocitat? Com les podem millorar? Aspectes teòrics i pràctics de com millorar la nostra condició física i tenir uns hàbits saludables.

EMPRENEDORIA (Departament d‘Economia)

La matèria d’emprenedoria incideix en el desenvolupament d’habilitats en gestió i organització: la planificació adequada del que es vol fer, tot tenint en compte una sèrie de condicions i prenent decisions, en un entorn concret.

Continguts: els continguts s’ordenen en tres blocs: un primer, que fa referència a l’autoconeixement i l’itinerari formatiu; el segon, que fa referència a la iniciativa emprenedora i el projecte d’empresa; i el tercer bloc fa referència a la planificació financera.

D’acord amb el decret 51/2012 de 22 de maig, aquesta matèria és adequada perquè la llengua estrangera  sigui una de les vehiculars; per això una part de les activitats es faran en anglès.

EXPERIMENTEM AMB LA FÍSICA I QUÍMICA – 3r (Departament de Física i Química)

L’objectiu principal del crèdit és gaudir de la pràctica experimental al laboratori realitzant experiments de química i física . Els experiments poden ser de tipus il.lustratiu (relacionats amb la comprensió d’un fenòmen), tipus POE (predir-observar-explicar), o tipus d’exercicis pràctics (muntar un experiment, prendre mesures, confeccionar taules i gràfiques). Les activitats són totes pràctiques. Per demostrar el nivell de comprensió del fenòmen estudiat els alumnes acaben cada activitat elaborant un protocol de pràctiques

CINEMA DE CLÀSSICS (Departament de Clàssiques):

Actualitat i tradició s’abracen en aquesta optativa per treballar el món clàssic (Grècia i Roma) a través del cinema i poder-nos topar amb una dona amb cabells de serp, un gegant amb un sol ull, grans navegants,  déus, monstres i fantasia… ATREVEIX-TE A VIURE L’AVENTURA!!!

Descobrirem diferents aspectes de la vida quotidiana de romans i grecs que podem trobar en la nostra societat.

ORIENTACIÓ  ACADÈMICA  (Departament de Psicopedagogia)

En finalitzar  l’ESO tancaràs una etapa educativa, l’educació obligatòria; a partir d’aquest moment hauràs de decidir cap a on vols orientar el teu futur: Si vols continuar estudiant, incorporar-te al món laboral o ambdues coses.

El primer pas per a orientar-te és saber el que més t’agrada i el que més t’interessa. Però amb això no en tenim prou: cal saber si les teves aptituds i habilitats coincideixen amb els teus interessos i, d’altra banda, és important reconèixer què valores més en una feina.