TRIA D’OPTATIVES 2n ESO

Benvolgudes famílies i alumnat de 2n d’ ESO:

Ens adrecem a vosaltres per fer-vos arribar l’oferta d’optatives per al proper curs. La proposta és anual. S’hauran d’escollir les optatives assignant números de l’1 a 3 per ordre de preferència.

L’assignació d’aquestes optatives es realitzarà a partir de la nota mitjana del curs anterior. L’equip docent es reserva el dret de modificar l’elecció en funció de les necessitats de l’alumne.

La tria d’optatives es farà online mitjançant un formulari de Google, obert del 5 al 12 de juliol.

OPTATIVES 2n d’ESO
Initiation à la langue française
Treballem la llengua
Ritmes, danses, balls i expressió corporal
Pràctiques de Tecnologia
Experimentem amb la Física i Química
Treballem la creativitat

Convalidacions

Simultaneïtat d’estudis d’ESO amb estudis de dansa, estudis musicals o esports d’alt rendiment.

Nota: L’alumnat que sol·licita convalidació cal que ompli igualment el formulari de tria d’optatives indicant que es demanarà la convalidació en primera opció.

La informació referent a les convalidacions està penjada a la web.

Descripció de les optatives

INITIATION À LA LANGUE FRANÇAISE (Departament de Francès)

Iniciació al francès per a aquells alumnes que optin per fer Francès com a segona llengua. Aprendrem el vocabulari bàsic d’aquest idioma i es faran petites converses en francès. Al finalitzar el curs els alumnes assoleixen el nivell A1. Es valoraran les notes obtingudes en les llengües de 1r d’ESO a l’hora d’adjudicar l’optativa.

TREBALLEM  LA LLENGUA  (Departaments de Català i Castellà)

Aquesta optativa està adreçada a alumnes que no tenen assolides les competències bàsiques lingüístiques (castellà, català) i/o que tenen moltes dificultats per assolir-les.

Es treballaran les estructures lingüístiques comunes a ambdues llengües i les específiques de cada una d’elles, de manera que es puguin reforçar els continguts del curs anterior a fi de facilitar l’adquisició de les destreses bàsiques.  Es farà èmfasi en els àmbits de l’expressió escrita, comprensió lectora i expressió oral.

RITMES, DANSES, BALLS I EXPRESSIÓ CORPORAL (Departament d’Educació física)

En aquesta optativa  treballarem diferents ritmes, coneixerem i practicarem danses d’aquí i d’arreu del món. Balls en línia, balls de saló i expressió d’emocions, sentiments, accions, …

PRÀCTIQUES DE TECNOLOGIA (Departament de Tecnologia)

Experimentació de diferents conceptes treballats a l’àrea de Tecnologia a 1r i 2n d’ESO a través de maquetes, muntatges, simulacions, etc. Es recomana per aquells alumnes que tinguin interès per aquesta àrea i que vulguin aprofundir i consolidar els coneixements adquirits en l’assignatura comuna.

EXPERIMENTEM AMB LA FÍSICA I QUÍMICA (Departament de Física i Química)

La matèria optativa “Experimentem amb la F i Q” es presenta com a complement a les classes de Física i Química més acadèmiques del segon curs d’ESO. L’objectiu principal del crèdit és gaudir de la pràctica experimental al laboratori realitzant experiments de química i física senzills. Els experiments poden ser de tipus il.lustratiu (relacionats amb la comprensió d’un fenomen), tipus POE (predir-observar-explicar), o tipus d’exercicis pràctics (muntar un experiment, prendre mesures, confeccionar taules i gràfiques).

Les activitats són totes pràctiques. Per demostrar el nivell de comprensió del fenòmen estudiat els alumnes acaben cada activitat elaborant un protocol senzill de 4 apartats: Què tinc? Què faig? Què passa? i Perquè passa?

TREBALLEM LA CREATIVITAT (Departament de Visual i Plàstica)

En aquesta matèria ens endinsarem en el món de l’art i la creativitat. Reflexionarem sobre diferents creacions artístiques des de l’anàlisi i el sentit crític. També treballarem multitud de tècniques pictòriques i escultòriques i les seves capacitats expressives.

1. INGRID FONT VILELLA

per error em vaig apuntar amb 3 optatives i ara he sabut que si vols Francès només tens que seleccionar francès.

1. admin

No et preocupis Ingrid, només ens has de dir el què vols fer, totes les optatives són de durada anual i només en cursareu una aquest any, veig que francès era la teva tercera opció, però si vols fer-ho cap problema.

Lluís Riboldi