Presentació de l’estudi de Paula Sala sobre el llibre SOSTRE DE CARN de Maria Isern

Avui dimecres a 2/4 de 8 a la llibreria Foster & Wallace es presentarà l’estudi que Paula Sala ha fet sobre el llibre de poemes Sostre de Carn de l’escritora  Maria Isern. L’estudi és el treball de recerca de la Paula (alumna de segon de batxillerat) i s’enmarca dins els actes del 50 aniversari de l’institut.   Us hi esperem!!!

El volum que teniu a les mans, obra de Paula Sala (Vic, 2001),  és l’edició il·lustrada de setze poemes del recull Sostre de carn de Maria Isern (Vic, 1994).

Sostre de carn (Premi Francesc Garriga de Poesia 2017) és el primer poemari de Maria Isern, exalumna de l’institut Jaume Callís de Vic. Aquesta edició il·lustrada de Paula Sala, alumna del mateix centre, culmina el seu treball de recerca de batxillerat (curs 2018-19).

El diàleg entre la Paula i la Maria a través de la fotografia i la paraula és la conversa artística entre dues estudiants del Callís que no hi han coincidit, però que han tingut un professor pont (Enric Martín). Aquest diàleg s’escau en plena commemoració del 50è aniversari del centre (1968-2018).

Mentre Isern descobreix durant els estudis de batxillerat l’encant de la literatura i s’apassiona per la lectura, Sala ha encaminat el seu treball de recerca a analitzar i a presentar a través dels seus ulls la poesia d’una escriptora jove.

La repercussió de l’esforç de Paula Sala, però, va més enllà. No es queda aturada en l’assignatura del batxillerat sinó que l’ofereix per a la celebració d’aquest aniversari. Ras i curt: ens trobem davant d’un treball acadèmic amb servei a la comunitat.

Aquest llibret de fotografia guiada per la poesia, en definitiva, resultat d’un treball que no queda reclòs a l’institut sinó que s’obre a Vic, arribarà a les biblioteques de la ciutat, podrà ser llegit i degustat com una creació artística oberta a tothom. I haurà servit, finalment, en la seva presentació pública a la llibreria Foster & Wallace (autor de capçalera de Maria Isern, per cert), perquè el centre educatiu (el Jaume Callís) s’hagi fet viu per un dia al centre de Vic.

Joan Brussosa Bassas

Professor de llengua i literatura catalanes