Pla d’obertura de l’Institut Jaume Callís

OBJECTIU DE L’OBERTURA
GESTIÓ DE L’ALUMNAT PRESENCIAL
REQUISITS DE L’ALUMNAT PER A LA PRESENCIALITAT
FAMÍLIES
EL CENTRE I DIRECCIÓ
ESPAIS, SORTIDES I ENTRADES I HORARI
MESURES PER A L’ALUMNAT I PER ALS DOCENTS
CONSERGERIA
OFICINES
NETEJA I DESINFECCIÓ
CONTROL DE TRAÇABILITAT
SOBRE AQUEST PLA D’OBERTURA DE CENTRE

 

 FINAL DE CURS LECTIU 19-20 TELEMÀTIC, NO PRESENCIAL.

OBERTURA EN QUAN S’ENTRI EN FASE 2 DE DESCONFINAMENT.

 

Aquest pla es regeix en els documents del Departament d’Educació Pla d’Obertura dels centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021 (publicat el 20-05-20) i les Instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius (publicat el 22-05-20)

 

OBJECTIU DE L’OBERTURA

L’atenció presencial que rebran els alumnes serà acompanyament educatiu, emocional i d’orientació personalitzada.

 

GESTIÓ DE L’ALUMNAT PRESENCIAL

La presencialitat serà SEMPRE

  • A proposta dels tutors/es, Equip docent, Departament d’Orientació
  • Voluntària per part de les famílies i alumnat
  • Per cita prèvia: data i hora pactada amb el tutor/a
  • Individual o grupal (màxim 15 alumnes separats per 2 m)
  • Individual amb acompanyament de màxim un tutor/a legal

En cas d’acceptar la proposta de presencialitat, CALDRÀ

  • Emplenar la declaració responsable i fer-la arribar al tutor/a o docent que correspongui per la via que es pacti
  • Tenir el carnet de vacunes actualitzat i fer-la arribar al tutor/a o docent que correspongui per la via que es pacti
  • Excepcionalment presentar-ho el dia en què s’hagi quedat

El tutor/a o professor que ho demani es posarà en contacte amb la família i l’alumne/a. Proposarà la presència al centre, el motiu. En cas que s’accepti el tutor/a o professor enviarà o facilitarà per la via que sigui possible la declaració responsable i es donarà data i hora.

S’informarà a direcció.

 

REQUISITS DE L’ALUMNAT PER A LA PRESENCIALITAT

  • Absència de simptomalogia COVID 19 o altre quadre infecciós
  • No + covid 19
  • No + durant els 14 dies anteriors
  • No contacte amb + confirmat covid 19 o amb algú amb simptomatologia en els 14 dies anteriors
  • Calendari vacunacions al dia
  • No Malaltia crònica. Respiratòria greu, cardíaca greu, de sistema immunològic, diabetis, malalties neuromusculars, encelopaties: valoració conjunta família-equip mèdic

 

FAMÍLIES

  • Hauran de signar una declaració responsable i enviar-la per correu o perla via que des pacti amb el docent que proposa la presencialitat. Clicar AQUÍ

Hauran de mostrar/demostrar tenir el carnet de vacunació al dia, via foto al correu del professor/a que proposa presencialitat o la via que considerin més operativa

  • Vigilaran cada dia l’estat de salut dels fills i filles prenent la temperatura abans d’anar al centre

Si hi ha febre o símptomes similars o de Covid NO PODEN ANAR AL CENTRE, ho han de comunicar a l’institut i ja es buscaran alternatives

 

EL CENTRE I DIRECCIÓ

Dissenyar horaris per a evitar aglomeracions.

Informar a tot el personal el procediment i mesures per a evitar el contagi: cartells pel centre

Informar l’alumnat de les mesures per a evitar el contagi: cartells pel centre, infografies, recordatori a l’aula

Aquestes mesures han d’incloure: tossir i esternudar al colze, rentat de mans de 20” mínim, respectar el distanciament, ús correcte de les mascaretes, no compartir material

 

ESPAIS, SORTIDES I ENTRADES I HORARI

Espais

Aula a determinar pel docent tenint en compte la quantitat de persones que han d’assistir: tutor, docent, progenitor, TIS, Departament d’educació de cara a escollir un espai que permeti el distanciament

Sortides i entrades

S’organitzaran torns d’entrada i de sortida de manera que no coincideixin grups (cada 10-15-20 minuts) i també trajectòries, si s’escau. Personal del centre ho de vetllarà

Horari

L’horari marc serà de 9 a 13h.

Es confeccionaran horaris per a evitar contactes

Model d’horari:

 

MESURES PER A L’ALUMNAT I PER ALS DOCENTS

L’alumnat:

Ha de mantenir la distància social tant en els trajectes com a l’aula. Mascareta només si no es pot mantenir la distància social

Rentar mans durant 20 segons abans d’entrar al centre i a la sortida. WC: ala A, planta 0. Mantenir la distància social. Un sol usuari. Hi haurà personal del centre per a controlar-ho

Rentar mans abans i després d’anar al wc. Només d’un en un, mantenir la distància social durant el trajecte.

No hi haurà desplaçaments pel centre. A l’acabar la sessió cal sortir del centre

No es compartirà material entre alumnat ni entre alumnat i docents, inclòs paper.

Evitar tocar més superfícies que les indispensables: abstenir-se de tocar baranes, taules que no siguin les pròpies i marcades, etc

Els docents:.

Rentar mans durant 20 segons abans d’entrar al centre, abans i després de menjar, abans i després d’anar al wc. Rentat de mans mínim cada 2h.

Mascareta

No hi haurà canvis d’aula.

Grups estables.

Caldrà vetllar per a tenir  la traçabilitat de cada alumne.

S’haurà de ventilar els espais: el docent, NO L’ALUMNAT deixarà portes entreobertes i finestres obertes o ho farà mínim tres vegades durant la jornada i durant 10 minuts

Solució hidroalcohòlica a l’accés al centre i altres ubicacions que es cregui convenient

No es podrà anar al wc si no és amb coneixement del professorat. Hi haurà sabó i paper per a eixugar mans i paperera amb pedal o oberta

 

CONSERGERIA

Només per a tasques de control.

NO FOTOCÒPIES

NO CLAUS D’AULES

 

OFICINES

Estaran tancades. Les administratives faran teletreball i en cas de ser al centre només per a gestió interna.

 

NETEJA I DESINFECCIÓ

Ventilació: finestres obertes o obrir periòdicament

Neteja diària: 1r neteja, 2n desinfecció.

Mínim neteja i desinfecció completa al final de la jornada

Neteges i desinfeccions periòdiques dels espais  i elements comuns

Sobretot i intensificar: interruptors, manetes portes, finestres, caselles, baranes, taules, cadires, ordinadors i teclats, aixetes, wc, altres

El personal de neteja serà informat d’aquest Pla i del document en què es basa i elaborarà el seu pla de neteja i desinfecció

 

CONTROL DE TRAÇABILITAT

El conserge tindrà un llistat amb l’alumnat i familiar acompanyant, aules que ocuparan i horaris d’entrada i sortida.

Es marcaran les taules que s’ocuparan.

Cada docent farà un registre de les accions seves i de l’alumnat (visita wc, si ha hagut d’anar a telefonar perquè no porta mòbil i és indispensable, material informàtic que ha usat…)

 

SOBRE AQUEST PLA D’OBERTURA DE CENTRE

 Aquest pla serà supervisat per la inspecció educativa.
Pot patir canvis segons com evolucioni la situació
En serà informat el Consell escolar
Es facilitarà a les famílies per correu
Es penjarà al web
Web de l’institut: http://agora.xtec.cat/iesjaumecallis/

Equip directiu 28 de maig de 2020

 

ANNEXOS:

Declaració responsable per les famílies

Infografia pla obertura

Infografia mesures de seguretat i higiene

 

Declaració responsable per les famílies

Infografia pla obertura

 

 

Infografia mesures de seguretat i higiene

 

 

3 comentaris

  1. Xavier Catalan

    Els alumnes que han de preparar la selectivitat tampoc tenen classes presencials, ni que sigui pel temari nou ?
    En assignatures com ara matemàtiques em sembla molt arriscat anar a l’examen solament amb preparació telemàtica.

    1. admin Autor de l'article

      Hola Xavier,
      Em moro de ganes de poder fer classes de les PAU, són les millors de tot el curs, un plaer per al professor!!
      Però resulta impossible amb les condicions del departament (màx 15 alumnes, …), a més també resulta impossible fer un horari combinant classes presencials i classes virtuals.
      Amb una mica de sort la setmana abans de les PAU potser podrem fer alguna classe…
      Lluís Riboldi

      1. Isolda

        A mi tampoc em sembla gens bé que facin les classes telematicament. Penso que no serà suficient, dubto que es puguin resoldre molts dels dubtes que tenen i com ha quedat comprovat, les classes virtuals no donen resultats. Espero que es pugui trobar una solució ven aviat.

Respon a Xavier Catalan Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>