INTERCANVI AMB L’IES DE PORRERES (Mallorca)

La setmana passada, del 27 al 30 de març, l’Institut Jaume Callís va acollir 26 alumnes de l’IES Porreres de Mallorca que van participar en l’intercanvi amb 26 alumnes de 2n. d’ESO de l’Institut Jaume Callís de Vic. L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i compartir les varietats lingüístiques de la llengua i també la seva literatura.

El punt de partida comú ha estat la lectura del llibre De Nador a Vic, de la Laila Karrouch. Per aquest motiu, el primer dia tots els alumnes visitaren la ciutat i localitzaren els indrets més significatius per a l’autora. Es va completar el dia amb la visita a l’Ajuntament. L’endemà visitaren el Monestir de Ripoll i la Vall de Núria. I el darrer dia, tots els alumnes realitzaren el calendari poètic del més d’abril a partir dels versos del poeta mallorquí Josep M. Llompart, conegueren alguns grups de música osonencs i van participar en diverses activitats esportives. L’intercanvi va finalitzar amb un dinar de germanor al mateix institut.