LLIURAMENT DE LA 16a EDICIÓ DELS PREMIS TREC

La sala d’actes de l’Ajuntament va acollir el 21 d’abril el lliurament dels guardons de la 16a edició dels premis TREC, dirigits als millors treballs de recerca elaborats per l’alumnat de segon curs de Batxillerat de l’Institut Guinovarda. Amb aquesta iniciativa, es pretén fomentar la recerca, despertar vocacions per a l’estudi i la investigació i reconèixer la feina que es desenvolupa des dels centres educatius.
L’acte va comptar amb l’actuació musical de l’Escola Municipal de Música i amb les intervencions de la coordinadora de batxillerat i la cap d’estudis de l’institut, un membre del Centre d’Estudis Pierencs, la regidora d’Educació i l’alcaldessa. Als parlaments es va destacar la qualitat dels treballs, l’esforç de l’alumnat en l’elaboració elaborar d’un treball d’aquestes característiques i es va valorar el paper de les famílies i del professorat com acompanyants en tot el procés.
En aquesta XVI edició, es van presentar quinze treballs de recerca. Aquesta és la relació de finalistes i premiats:
La genètica de Mendel d’Oriol Almela Aguilar (F)
Alternatives als antibiòtics de Carla Álvarez Freixas (ACCÈSSIT)
Quin efecte té la intel·ligència emocional en l’aprenentatge? d’Adriana Arroyo Mulero (F)
El neuromàrqueting en la moda d’Álvaro Arruga Moreno (ACCÈSSIT)
Variacions sobre una successió de J.H. Conway de Sergio Castillo Barba (F)
L’ús d’enzims en la panificació de Xavi Esteve Domènech (PRIMER PREMI)
Cuina molecular d’Estela Fuentes Torres (F)
L’alzheimer, el gran desconegut de Carla Garcia Sanahuja (F)
Relatos y novelas, el arte de atrapar narrando d’Ilé González Guerra (F)
Construcció d’una maqueta. Casa de luxe unifamiliar d’Abril Ortega Márquez (F)
Un braç humà o un braç robòtic? de Genís Palà Trias (ACCÈSSIT)