ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR 2023

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Al Consell eEscolar hi estan representats tots els sectors implicats: Pares i Mares, AMPA, Alumnes, Professors, Personal d’Administració i Serveis, Directora, Caps d’Estudis i Ajuntament.

En els centres públics, la funció principal del Consell Escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc. En el cas dels centres privats concertats, el consell escolar debat, avalua, analitza i pren decisions sobre els temes proposats pel titular del centre.

Els representants del Consell Escolar són escollits per un període de quatre anys, però cada dos anys es convoquen eleccions per renovar la meitat dels seus membres.

Les vacants del Consell Escolar s’ocupen segons els resultats de les eleccions. Si un membre deixa el consell, passarà a ocupar el seu lloc la següent candidatura més votada en les darreres eleccions. Si no hi ha més candidats per cobrir la plaça, queda vacant fins a la propera renovació del Consell Escolar.

Corresponen al Consell Escolar les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

CALENDARI ELECCIONS 2023:

30 d’octubre Publicació dels censos electorals provisionals (es poden consultar al vestíbul de l’Institut)
Del 2 al 6 de novembre Presentació de reclamacions als censos provisionals
Del 30 d’octubre al 14 de novembre Presentació de candidatures / Presentació de sol·licituds per actuar com a supervisor
6 de novembre Sorteig per designar els vocals de les meses
13 de novembre Constitució de les meses / Resolució reclamacions censos
15 de novembre Publicació candidatures diferents sectors
21 de novembre Votacions alumnat
22 de novembre Votacions pares/mares i professorat
13 de desembre Constitució del Consell Escolar

Presentació de candidatures
Document presentació candidatura
El document de candidatura s’ha de fer arribar a Secretaria, per correu electrònic (secretaria@insguinovarda.cat) o presencialment.
US ANIMEM A PARTICIPAR!!!