QUART D’ESO S’ENDINSA EN EL MÓN DE LA CRIPTOGRAFIA

El 29 de maig els alumnes de 4t d’ESO van participar en un taller de criptografia, organitzat per Òscar Font, dissenyador gràfic, músic de jazz i gran aficionat a la criptografia.
El taller va començar amb una xerrada per conèixer de més a prop què és la criptografia i veure la seva importància al llarg de la història.
Després va continuar amb unes sessions pràctiques, on es va proposar als alumnes diferents exercicis de xifrat i desxifrat perquè es familiaritzessin amb els principis fonamentals: clau, xifrar i desxifrar, codificar i descodificar, codi de substitució i de transposició, criptografia simètrica i asimètrica.
Aquest taller és una proposta entretinguda i pràctica per complementar assignatures com les matemàtiques, ciències o història.

Taller de criptografia (4ESO)