Els alumnes del PTT Berga, durant l’últim trimestre han estat gestant el projecte integrat, Travessant Fronteres fins al Berguedà.

Aquest projecte ha unit dos perfils de PFI-PTT existents a la comarca del Berguedà. El perfil d’Auxiliar de vivers i jardins, ubicat a Puig-Reig i el perfil d’Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic, ubicat a Berga.  El projecte principal l’ha dut a terme el perfil de Vendes transcrivint les històries de vida i realitzant la maquetació del projecte integrat;  on l’empatia, la sensibilitat, el treball en equip i la conscienciació, han sigut les competències més destacades.

Travessant fronteres fins al Berguedà, pretén donar a conèixer la trajectòria vital dels joves migrats sols, alumnes del PTT d’auxiliar de vivers i jardineria, com també familiars del PTT de vendes o els alumnes propis, explicant la seva història de vida. El paper dels joves del ptt de vendes ha sigut d’entrevistadors i han redactat i plasmat les històries de vida conformant un projecte molt sensible i colpidor.

Molts dels joves o familiars dels joves, han arribat a la comarca veient una escletxa de llum, trobant en la comarca una oportunitat de progrés vital, formatiu i professional.

Cada any, des del PTT del Berguedà, treballa per incloure i apoderar els adolescents emigrats sols perquè decideixin el seu projecte vital des d’una perspectiva comunitària.

Els joves migrats sols busquen el seu lloc a Catalunya i amb aquest projecte es vol transmetre les seves històries de vida per tal de fer-ne ressò i sensibilitzar a la població.

La revista del projecte plasma 10 relats i il.lustracions, fetes pels alumnes de l’escola d’art de Vic, que narren les històries.

Per tal de donar-li un format atractiu a l’edició de la revista, els alumnes han compaginat els textos amb il.lustracions, realitzades per alumnes de l’escola d’art de Vic, que narren les diferents històries dels protagonistes, els alumnes del ptt de Puig Reig i alguns familiars i alumnes propis del PTT de Vendes.

L’equip docent del PTT creu que és important crear sinergies amb altres alumnes i cooperar en altres estudis superiors, ja que aquests poden ser referents pels alumnes P

TT que volen tenir una continuïtat formativa.

Per tal de poder plasmar l’essència de la part narrativa

en format il.lustració, S’ha creat una connexió entre alumnes, a fi de poder plasmar gràficament, en exactitud, l’essència de vida del

s protagonistes i poder arribar així, al cor del lector.

Hem unit dos perfils de pfi per a crear sinergies i connectar amb alumnes provinents de diferents realitats de vida; potenciant així la competència de cooperació, treball en equip i coordinació, tant important i treballada durant el transcurs del curs.A més a més, els alumnes han connectat amb alumnes d’estudis superiors per continuar aquesta connectivitat amb altres especialitats i perfils diferents al pròpi.

Enllaç a la revista