Obres premiades de Sant Jordi

Durant la celebració del passat Sant Jordi a l’institut es van repartir els premis dels concursos literaris d’aquest curs. Cadascun dels nivells partia d’una proposta ben diferent. Hem intentat innovar en el plantejament i en els formats d’entrega. Podem estar ben orgullosos dels resultats però, sobretot, del procés de treball.

• 1r ESO – Enguany es premiava un dels projectes que s’havia portat a terme a classe. Consistia en fer un còmic a partir la lectura del conte “Raspall” de Pere Calders.

Les guanyadores van ser: Núria Prat, Cristina Flores i Aina Torrent.

El jurat, però, va felicitar a tots els alumnes perquè van considerar que hi havia molt bon nivell, i l’elecció no fou fàcil.

• 2n ESO – Els alumnes de 2n ESO van participar en el concurs de Sant Jordi amb un projecte realitzat a classe que consistia a gravar un vídeo explicant una de les històries del llibre “Els dotze treballs d’Hèrcules”.

Els guanyadors van ser: Jana Carrilo, Clara Borràs i Clàudia Jounou amb el vídeo “La Cérvola de Cerínia” i el Pau Travesa i el Bernat Placeres amb el vídeo “L’Hidra de Lerna”

Per al jurat no va ser fàcil escollir el treball guanyador i va considerar que en general els alumnes havien presentat unes bones realitzacions.

• 3r ESO – Els alumnes de 3r ESO van participar en el concurs “Equip d’investigació”. Es tractava d’elaborar un guió i un reportatge després d’haver resolt la investigació que duien a terme.

Els guanyadors van ser: Genís Campà, Nur Claret, Carla Coll i Joel Tomàs.

4t ESO

Després de fer un taller de Haikus amb Quim Castilla els alumnes de 4t han presentat aquest tipus de poemes en format digital.

Les guanyadores van ser: Ariadna Morales i la Paula Rodríguez, de 4tD, i Laia Torrebadella i Yailén Vila, de 4tB

A més a més durant la jornada vam poder gaudir de:

• L’exposició d’il·lustracions dels alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de visual i plàstica a la biblioteca.

Cal destacar les il·lustracions del conte de l’Albí de Ramon Vinyes i Cluet, obres que van servir per presentar-nos al concurs Mirada Jove del Liven. També es van mostrar treballs gràfics sobre Diomira d’Italo Calvino o el poema “La vaca cega” de Joan Maragall.

• Concurs de “photocall” inspirat amb la llegenda de Sant Jordi.

• Actuacions musicals, danses tradicionals i recital de poesia. Podeu veure’n el recull fotogràfic clicant a la imatge.

Un any més les lletres, la cultura i les roses van ser protagonistes.