L’alumnat de l’aula d’acollida celebra un dinar de Nadal amb plats d’arreu del món

Els alumnes de l’aula d’acollida han celebrat un dinar de Nadal a l’institut. Els nois i noies han portat especialitats culinàries dels seus països d’origen per compartir amb els seus companys i també han tingut ocasió de tastar les postres catalanes que són tradicionals en aquestes festes (torrons, neules i fins i tot tortell de reis).

Durant el dinar es va dur a terme un concurs de coneixements lingüístics, amb endevinalles i embarbussaments inclosos. També es va fer un intercanvi de postals de Nadal, a través de les quals els alumnes es van poder dedicar, en català, bones paraules i bons desitjos per l’any nou.

La trobada, que va servir per estrènyer vincles entre els alumnes recentment arribats, va comptar també amb la visita dels nois i noies de l’Aula Oberta i d’alguns professors.

En els últims anys, un dels canvis més importants i més significatius que s’ha produït als centres educatius de Catalunya ha estat l’arribada continuada i creixent d’alumnat procedent d’arreu del món, i per donar resposta a aquest nou repte educatiu, els centres han anat posant en funcionament aules d’acollida. Aquest curs 2019-20 l’IES Guillem de Berguedà s’ha sumat a aquest projecte que té com a principi bàsic garantir l’aprenentatge de la llengua, l’accés al currículum comú i el procés de socialització d’aquest alumnat.

L’aula d’acollida és l’espai on l’alumnat nouvingut assisteix una part del seu horari escolar per tal que vagi adquirint una major autonomia personal i una millor competència lingüística, a fi de poder seguir el currículum amb tota normalitat.