L’ALUMNAT DE 1r D’ESO VISITA L’ESTACIÓ METEOROLÒGICA DE LA CULLA

El 24 de novembre, els alumnes de 1r d’ESO A de l’assignatura de Biologia i Geologia van anar a fer una visita a l’estació meteorològica del camp d’aprenentatge a la casa de La Culla de Manresa, i els de 1r d’ESO B i C hi van anar el 2 de desembre.

Vam sortir a les 8:15 h de l’institut amb autocar fins a La Culla, on ens van ensenyar la casa i el funcionament de l’estació i després fent una volta pel jardí meteorològic i estant en contacte amb els diferents aparells, vam prendre dades. També vam aprendre a agafar dades a través de la pàgina web de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

Una part de la visita que va despertar gran interès van ser els experiments al laboratori, tots ells relacionats amb la meteorologia. Durant l’estada també vam estar fent alguns jocs per aprendre alguns conceptes sobre la simbologia meteorològica, els diferents tipus de núvols i els fenòmens meteorològics.

Totes aquestes activitats les vam fer alternant estones d’esbarjo al bosquet de La Culla on vam aprofitar per esmorzar i fer observacions a ull nu sobre el cel i els fenòmens meteorològics. La tornada a l’institut va ser a les 13:45 h.

Valentí Vallès, professor de Ciències del centre