RECORDAR PER NO OBLIDAR

Els passats 11 i 12 de desembre de 2023 l’alumnat de 4t d’ESO de l’institut va realitzar una estada a l’Entorn d’Aprenentatge del Canigó a la Catalunya Nord (França). L’objectiu d’aquesta va ser treballar l’exili causat per la Guerra Civil Espanyola (1936-1939) sota el nom “exili i memòria”. Durant aquesta estada es va recórrer les rutes de l’exili des del Coll de Lli fins al Coll de Manrella i també es van visitar llocs destacats de la zona, com per exemple el poble de La Vajol, la platja d’Argelès-sur-Mer, convertida en camp de concentració, el cementiri de Prada de Conflent i el de Cotlliure, conjuntament amb el seu castell reial i finalment la Maternitat Suïssa d’Elna. Els i les alumnes van pernoctar a l’Alberg Pau Casals – Canigó situat a Prada.

Va ser una sortida molt enriquidora de memòria i activitats simbòliques, és important recordar per no oblidar.

Cyril Priego Lacour. Alumne de 4t d’ESO