LA PEL·LÍCULA DEL BATXIBAC DEL GERBERT, ARA AMB SUBTÍTOLS EN CATALÀ!

Ja tenim disponible amb subtítols en català la pel·lícula “Gerbert School Musical” que l’alumnat de Batxibac va gravar el curs passat. Us animem a veure-la! Ara amb els subtítols en català ja no teniu excusa! A continuació us deixem els enllaços de Youtube:

Sota la direcció de les professores Marina Bonilla i Rosa Matamala, es va fer una adaptació al francès de l’obra original de la factoria Disney High School Musical de 2006. La pel·lícula, amb el títol Gerbert School Musical, es va adaptar al grup de 21 alumnes, alguns dels quals representen més d’un personatge. Les feines es van repartir en tres comissions que es van responsabilitzar, respectivament, del guió, la música i els números de dansa. Una part de la música es va interpretar en directe per part dels alumnes. Pel què fa a l’assessorament lingüístic, va anar a càrrec de dues professores franceses que el curs passat feien una estada a l’institut: l’auxiliar de llengua francesa Sarah Nabucet i l’alumna en pràctiques del màster de professorat de francès com a llengua estrangera de la Universitat de Lió, Inès Landloussi.

El disseny del guió, la preparació de totes les escenes i els assajos van durar pràcticament uns sis mesos, al llarg del tercer trimestre es van dur a terme les gravacions. Es van dedicar tres dies a la presa d’imatges, algun d’ells en cap de setmana, i els escenaris van estar diversos espais de l’institut Gerbert d’Aurillac, el teatre Casal Cultural, el Pavelló Municipal d’Esports i el domicili particular de la família d’un alumne. Com és lògic, i tenint en compte l’ambició del projecte, l’enregistrament i el muntatge de la pel·lícula es van professionalitzar i els va portar a terme l’empresa local BAH! Studios.