EL GRUP COM A FACTOR DE PROTECCIÓ

Sota aquesta màxima, aquest curs s’ha dut a terme la 37a trobada de delegats i delegades del Bages i del Moianès. Enguany, el municipi amfitrió ha sigut la ciutat de Manresa i l’alumnat del nostre institut ha participat en aquesta trobada. En primer lloc, van tenir l’oportunitat de ser espectadors de l’obra “Alan”, que s’inspira en la vida de l’Alan Montoliu i que va ser víctima d’assetjament. Posteriorment, l’alumnat es va repartir en diferents grups des d’on es va treballar el problema de l’assetjament escolar (bullying). En aquest sentit, es va remarcar com l’entorn de la víctima (i molt especialment el grup d’amistats i d’aula) pot ajudar-la a fer front a aquesta situació. Després de treure conclusions i fer una posada en comú de les diferents idees que van anar sorgint als grups de treball, es va fer la cloenda de l’acte.

Va ser una matinal molt profitosa!

Eva Luján. Coordinadora de 1r cicle d’ESO