CONTROLES? EXPOSICIONS I TALLERS

El programa Controles? forma part del conjunt de recursos de prevenció que ofereix l’Àrea de Cohesió Social, Ciutadania i Benestar de la Diputació de Barcelona als ajuntaments de la província.

Mitjançant la interacció i les noves tecnologies, els adolescents podran visitar l’exposició, a la Biblioteca de Sant Fruitós, que els proposa una reflexió crítica i constructiva entorn alguns dels elements relacionats amb les drogues, com prevenir-ne el seu consum i el bon ús de les “pantalles”.

Els tècnics en prevenció de drogodependències oferiran informació sobre els components i els efectes de quatre substàncies: l’alcohol, el tabac, les begudes energètiques i el cànnabis. També es proposarà un debat reflexiu entorn els elements que influencien l’actitud (amics i amigues, xarxes socials, publicitat), i es fomentarà la capacitat d’introspecció per tal de millorar l’autoconeixement i practicar el procés de la presa de decisions.

De forma complementària a l’exposició, el programa Controles? proposa diverses activitats de suport a la visita, per a realitzar a l’aula, que permeten treballar de forma més completa el programa. Tot l’alumnat del nostre centre anirà passant per aquesta exposició i realitzarà els tallers complementaris a l’aula.

El passat dijous 6 de febrer l’alumnat de segon de Batxillerat A i B va visitar l’exposició,  va poder exposar els seus dubtes i contrastar els seus coneixements sobre les drogues i les conseqüències del seu consum. Gràcies a la Queralt i al Fran van poder assistir a una xerrada molt participativa i amena que va finalitzar amb dues improvisacions teatrals dels alumnes, una sobre alcohol i l’altra sobre drogues.