El canvi de model d’ensenyament, al claustre inaugural

Andy Morodo, doctor en psicologia de l’educació i un dels grans experts a Catalunya en el canvi de paradigma a l’ensenyament, ha protagonitzat el claustre inaugural del curs 23-24 a l’Institut Gallecs. Amb la seva xerrada “Ensenyament-aprenentatge i avaluació per competències” ha donat llum als docents perquè puguin adaptar-se als nous criteris.

Segons Morodo, el nou decret d’ordenació dels ensenyaments de la Generalitat de Catalunya no canvia continguts, sinó com s’avalua. L’objectiu de l’avaluació ja no és la teoria sinó les competències que ha adquirit l’alumnat per aplicar uns coneixements a la pràctica. Per tal d’aconseguir-ho, haurà d’assolir reptes que es proposen en diferents situacions d’aprenentatges on cal que facin servir les eines i sabers que han après.

Al llarg de la xerrada, els docents del centre van poder exposar els seus dubtes i dificultats per tirar endavant amb aquest nou paradigma. Andy Morodo va respondre totes les preguntes i va concloure que l’objectiu d’aquest procés d’aprenentatge és que vagi més enllà de la teoria, que perduri en l’alumnat i li sigui útil i significatiu.