PETITS LUTIERS A 1 ESO

XILLERA

El nostre instrument és un idiòfon percudit. És un xilòfon on les làmines són culleres (d’aquí el seu nom: xilòfon + cullera = Xillera). L’hem decorat amb goma Eva i botons i hi hem afegit un recolzador perquè la caixa on està construït no caigués. Abans de pensar en l’instrument definitiu vam tenir la idea de fer un xiulet d’ocells i, quan ja el teníem acabat, va i no funciona! Després vam considerar fer-ne un altre més eficaç.

Abril Llamas i Romaysa Taouil, 1A

BLUE-TAMBOR

A nosaltres ens ha agradat molt fer aquest treball perquè hem treballat en grup i també perquè ha sigut molt divertit. El tambor pertany a la família dels membranòfons. També és un instrument de percussió. Nosaltres hem triat aquest instrument perquè ens agradava fer-lo i ens agrada com ha quedat.

Gerard de la Luz, Pol Pedrique, Mouad el Koumssi i Frederic Renart, 1A

LOL GUITAR

Pertany a la família dels cordòfons pinçats. Per fer-lo hem pintat un pot de detergent de color negre amb esprai de pintura. Hem fet un forat en el centre del pot i tallat les cordes. Hem lligat els dos caps fent un llaç. En el pont hi hem posat 7 xinxetes per tensar les cordes i lligar-les.

Júlia Pedrique, Alèxia Velasco, Naira Requena i Carla Segura, 1A

XILORRETA

En aquest treball ens ho hem passat molt bé tots tres treballant i el resultat ha estat bastant bo. S’anomena “xilorreta” de xilòfon i ferralla ja que hem utilitzat materials de metall reciclats.

Marc Echevarria, Martina Serra i Naiara Ortega, 1A

CANYÒFON

Pertany a la família dels idiòfons percudits. El nom prové de les canyes de bambú. Per poder-lo construir hem agafat dues canyes de bambú i l’hem dividit en set tubs de diferents mides obtenint uns sons graduals semblant a una escala musical.

Isaac Penya i Oriol Casabó, 1B

GUITARRA

Família de corda pinçada. Nosaltres hem fet el nostre instrument  amb materials reciclats que teníem per casa. El nostre instrument esta construït a partir d’un envàs de detergent i fils de colors. Ens ha agradat força com ens ha quedat però el seu so no ens ha sortit tal com volíem.

Laia Rosés, Aina Tibau, Júlia Alemany i Neus Serra, 1B

BATERIA DE VIDRE

En el  nostre projecte hem fet servir pots de vidre, aigua, colorant i pintura. Hem emplenat els pots d’aigua de diferents mides i colors amb l’objectiu de produir diferents sons. I el nostre resultat ha estat satisfactori.

Danna Barzola, Taisia Bolsova i Elsa Morcillo, 1B

MAC-GUI

El nostre instrument és una maraca i una guitarra. D’aquests dos instruments obtenim el seu nom. La guitarra és un cordòfon puntejat i la maraca és un idiòfon sacsejat. Els materials amb els que l’hem fabricat són: una ampolla de 8 l, una ampolla d’1,5 l, un tub de paper de cuina, gomes elàstiques i pedres volcàniques.

Eva Lorenzo, Sílvia Porcel i Irina Garcia, 1C

JM BOTTLES

Per construir el nostre instrument hem utilitzat una caixa, ampolles de vidre i un esprai blau. Li hem posat de nom JM perquè representa les nostres inicials. Pertany a la família dels idiòfons percudits.

Jana Sánchez i Mouna el Taib, 1C

TAM –TAM

És de la família dels membranòfons percudits. Per el nostre instrument hem utilitzat : tela, un cub de pintura, super glue, cinta americana i pintura. Hem agafat un cub de pintura i l’hem pintat. Seguidament, hem enganxat la tela amb cinta americana i ho hem tensat. Després hem agafat un pal i una pilota de tennis. L’hem tallat i enganxat. Creiem que està ben fet i sona molt bé.

Tomàs Iglesias, Adrià Peña i Jonathan Martínez, 1C

FLAUTA DE PAN

El vam triar perquè ens agradava el seu so. Per fer l’instrument vam tallar unes canyes i després vam necessitar una llima, un fil per aguantar tots els tubs i cinta adhesiva. Ens va agradar tal com ens va quedar.

Sergi Garcia i Javi Delgado, 1C

GLASSRICE

Li hem posat “Glassrice” perquè l’instrument està fet amb pots de vidre i arròs. També hem fet servir uns globus que hem recobert com a membrana. Per a fer-lo sonar hem de pinçar la membrana.

Martina Morató, Noa Carrasco i Amira el Asri, 1C

PRIMBOR

Hem escollit aquest instrument perquè ens va semblar molt xulo, inusual i original. Ens va agradar molt la idea de poder crear el nostre propi instrument amb material reciclat. El nom del nostre instrument és: PRIMBOR = PRI, de “Pringles”, que és l’element principal del nostre instrument, i MBOR = de tambor, que és l’instrument que representem.

Júlia Paguina, Júlia Lago, Leire Martínez i Sarah Vargas, 1D

TAMBOR GIRATORI

Membranòfon percudit. És un tambor petit de dues cares i s’aguanta  per una barra i amb unes boletes que pengen per uns fils als dos cantons del tambor. El tambor sona quan es fa girar fent que les boletes percudeixin a les dos cares. Es troba en diferents cultures com la japonesa, tibetana, xinesa, coreana, mexicana.

Raquel Ruiz i Lídia Díaz, 1D

PANDERETA

Hem fet un forat en els taps de cervesa amb un martell. Hem col·locat dos cèrcols de fusta junts i hem posat dos rectangles de cartró al mig dels dos cèrcols. Ens ha agradat el seu so i el  resultat obtingut.

Ambar M. i Maria Marin, 1D

FLAUTA DE TUBS

He agafat unes palletes i les he ajuntat  amb cinta adhesiva. He provat de fer-la sonar com a un instrument aeròfon de bisell.

Nihal El Hamdouni, 1D

PIRULETES SONORES

Nosaltres vam triar aquest nom perquè el color vermell que tenen ens recorden a unes piruletes i sonores perquè fan soroll. Hem utilitzat diferents materials: globus, arròs, aigua, paper de diari, pals, cola blanca i pintura. Per a construir-les, primer de tot vam posar arròs als globus i els vam inflar. Llavors vam enganxar retalls de diari en el globus. Seguidament vam enganxar-hi un pal. I finalment les vam pintar, els globus de vermell i els pals de color platejat.

Ernest Pericay i Unai Carmona,  1E

TAPES SONORES  I  PAL DE PLUJA

Aquests instruments els hem escollit per el so que emet. El Pal de la Pluja ens agrada i les Tapes Sonores vam pensar que era una idea força original.

David Domene i Pau Saballs, 1E

GUITAPIZZA

Nosaltres hem triat fer aquest instrument perquè és el instrument que més ens agrada a cada membre del grup i per donar-li un toc més creatiu i divertit. En el primer que vam pensar en veure la forma triangular va ser  fer una guitarra-pizza i així vam arribar a pintar la guitarra de pizza i aconseguir la guitapizza.

Aina Vilaseca, Aimal Taouil, Carla Servià i Daiana Podina, 1E

EL MECANÒFON

És un metal·lòfon però he substituït les plaques per les claus angleses. M’ha agradat molt fer aquest treball ja que el considero original. Vaig triar aquest instrument perquè em vaig inspirar amb  material que tenia per casa.

Laura Moret, 1E

BAMBULÒFON

El nostre instrument és un xilòfon de bambú,  idiòfon percudit. Prové  originàriament de l’Àsia i Àfrica. Consisteix en tubs de fusta de bambú de diferents mides. Es toca amb dues baquetes.

Abril Gutiérrez, Nerea Ortega i Natàlia Rodríguez, 1E

1 comentari

  1. Roser

    M’agraden molt les fotografies i els instruments també és clar!
    Qualsevol tipus de música et fa sentir alguna cosa a dins teu, si aquella persona que interpreta la melodia hi posa el mateix esforç que el compositor que ha escrit la partitura i si es tracta d’una obra pròpia, si et fa arribar la música a prop del teu cor.

Respon a Roser Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>