BATXIBAC

Enguany els alumnes de primer de batxillerat ja han pogut escollir la modalitat BATXIBAC que consisteix en una doble titulació espanyola i francesa. Els alumnes cursaran deu hores del seu horari en francès, incloent-hi dues tardes (de 16 a 17:30). A més de la llengua francesa també estudiaran literatura francesa i història de França.

Aquesta modalitat els obrirà portes per al seu futur, ja que, en acabar el batxillerat, tindran una doble titulació que els permetrà optar per estudiar a una universitat francesa, belga o de Quebec. També, en acabar el BATXIBAC, els alumnes podran certificar el seu nivell de francès (mínim B2).

• Quin nivell s’ha de tenir per fer el BATXIBAC?

L’alumne ha d’acreditar un B1, nivell llindar, usuari independent.

Amb un nivell B1, l’alumne pot comprendre les idees principals d’una informació clara sobre temes relatius a la feina, a l’escola, a l’oci, etc. Pot fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer quan es viatja en una zona on es parla la llengua objecte d’aprenentatge. Pot produir un discurs senzill i coherent sobre temes que li són familiars o d’interès personal. Pot descriure fets i experiències, somnis, esperances i ambicions, i donar raons i explicacions de les opinions i projectes de manera breu.

• Quin tipus de prova es fa per saber si l’alumne té el nivell?

La prova de nivell serà com l’examen oficial de francès del DELF. Consta de 4 parts, comprensió oral, comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita. La prova farà el 7 de maig a les 16:00 hores a l’institut. Per superar la prova cal obtenir un mínim de 60/100 i un mínim de12/25 a cada part.

A més, els alumnes de primer de batxillerat BATXIBAC cursaran les assignatures de literatura francesa i història de França els dimarts i dijous a la tarda.

Podeu trobar exemples del DELF a l’enllaç següent:

• Què és capaç de fer un usuari B1?

Comprensió oral:

Puc comprendre les idees principals d’un discurs clar i en llenguatge estàndard sobre temes familiars, que es poden trobar a la feina, a l’escola, durant el temps lliure, etc. Puc comprendre la idea principal de molts programes de ràdio i televisió que tracten sobre assumptes actuals o d’interès personal o professional, si l’articulació és relativament lenta i clara.

Comprensió lectora:

Puc comprendre textos que utilitzen un llenguatge molt habitual i quotidià o que està relacionat amb la feina. Puc comprendre la descripció de fets, sentiments i desitjos en cartes personals.

Interacció oral:

Puc fer front a la majoria de situacions que poden aparèixer en viatjar a un indret on es parla la llengua objecte d’aprenentatge. Puc participar espontàniament en una conversa sobre temes familiars o d’interès personal o relatius a la vida quotidiana (per exemple, família, aficions, feina, viatges i fets quotidians).

Expressió oral:

Puc connectar frases d’una manera senzilla per tal de descriure experiències i fets, els meus somnis, les meves esperances o les meves ambicions. Puc donar raons o explicacions breus sobre opinions i projectes. Puc explicar una història o relatar l’argument d’un llibre o d’una pel·lícula i descriure les meves reaccions.

Expressió escrita:

Puc escriure textos senzills i ben cohesionats sobre temes familiars o d’interès personal. Puc escriure cartes personals que descriuen experiències i impressions. Sóc capaç d’expressar el meu punt de vista i donar la meva opinió.

Per als alumnes que vulguin preparar la prova de nivell:

Compréhension orale :

Compréhension écrite :