Taller de grafiti a l’institut El Foix

Durant el mes d’octubre i per segon any consecutiu, 21 alumnes de plàstica de 4rt d’ESO de l’Institut Foix han participat en un projecte de sensibilització i “Educació pel Desenvolupament” impulsat conjuntament per l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, la Diputació de Barcelona i el mateix institut.

L’activitat, conduïda per un dinamitzador expert grafiter, ha consistit a reflexionar a l’aula sobre conceptes de respecte, pau, educació en valors i diversitat, plasmant-los en el mur exterior de l’institut. A través de la imaginació, combinació de colors, volumetria i lletres, cada grup ha pogut transmetre les seves inquietuds, il•lusions i preocupacions respecte a aquesta temàtica, que ells com a joves, també viuen dia a dia.

Tant l’alumnat com el professorat i la regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament valoren molt positivament aquesta iniciativa perquè amplia les accions previstes dins la ciutat educadora des d’un vessant més integrador i, permet analitzar amb els més joves del municipi la integració de persones de diversa condició, procedència i ideologia, amb la voluntat de comprendre millor les diferències, les distincions i els matisos dins un mateix territori.

Aquesta activitat està inclosa en el programa “Coneguem-nos, valorem-nos!” finançat per la Diputació de Barcelona amb l’objectiu de potenciar el diàleg de la Taula Educativa, que també ha incorporat un projecte pilot sobre pressupostos participatiu de cooperació internacional amb un grup d’alumnes del Servei Comunitari.