Setmana de la Ciència 2017

Un any mes, tots els alumnes del centre han participat en diferents activitats  amb l’objectiu de donar   una visió més propera de la ciència i de la seva importància  en la nostra vida quotidiana.

Els alumnes de 1r d’ESO hem  fet dos tallers relacionats amb l’astronomia: una projecció en un  planetari mòbil i un llançament de coets que prèviament havien construït a la classe de Tecnologia, amb ampolles buides d’aigua. A 2n d’ESO hem observat el Sol amb un telescopi, tot i que algun alumne no s’ho creu… i hem vist el funcionament  de robots.

Uns voluntaris de la Marató TV3 van fer  unes xerrades sobre “Les malalties infeccioses” als alumnes de 3r d’ESO, 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Vam aprendre  la importància de rentar-se bé les mans per evitat contagis.

Una professora  de la Facultat de Química de la URV  ( Universitat Rovira i Virgili)  va impartir una conferència als alumnes de 2n de Batxillerat sobre la nostra admirada Marie Curie, ara, a més, saben que va tenir una vida molt dura.

I per últim, hem fet un taller de primers auxilis pels alumnes de 3r d’ESO i 4t FIL a càrrec de l’ONG “Proyecto Andrea”  on  vam aprendre a fer reanimació càrdio-respiratòria  i a fer la posició de seguretat pels ferits.

Agraïm a l’AMPA la seva col·laboració , ja que s’ha fet càrrec de les despeses de les activitats de 1r, 2n i 3r d’ESO.

Esperem haver assolit el nostre objectiu i demostrar que la ciència no és només cosa de profes i frikis. La ciència forma part de la nostra vida.

Departament  de Ciències.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *