Matemàtiques fora de l’aula a 2n d’ESO

Amb alumnat de 2n d’ESO hem sortit al parc de davant de l’institut a calcular mesures de manera indirecta. Hem utilitzat la semblança de triangles a partir de Triangles en posició de Tales i han aconseguit calcular l’altura d’alguns dels arbres. Hem sortit de l’aula per contextualitzar els exercicis que hem estat treballant a classe i han sorgit anècdotes interessants com “la cinta mètrica no és prou llarga per mesurar l’ombra de l’arbre!” o “l’ombra del Pere la comencem a mesurar des del taló o des de la punta del peu?”, dubtes que no havien sorgit a l’aula quan l’exercici del llibre ja ens donava les dades. Ha estat una experiència enriquidora tant per l’alumnat com per mi també. (Gemma, professora de matemàtiques).