La teva música sempre ens acompanyarà

Benvolgudes famílies,

Ens entristeix molt comunicar-vos que el nostre company Miquel Benito, professor de Música del Foix durant moltíssims anys, va morir diumenge a vespre. Expressem el nostre més sincer condol a la seva dona, Mònica, i als seus fills, Mariona i Fèlix, així com a la resta de familiars i amics.

Miquel, vas ser un magnífic PROFESSOR, amb totes les lletres i en majúscula. Estimaves com pocs la teva professió i els teus alumnes, dins, i fora de l’institut, perquè el centre se’t feia petit i en acabar aquí continuaves a mil llocs diferents, sempre pensant en el bé comú, en la Música, en promoure i fer cultura, i a mantenir i recuperar la nostra cultura popular. Vas fer estimar tant la música que les teves cantaires de la coral van voler continuar cantant després de passar per l’institut  amb  un cor per a exalumnes.

Per les teves mans van passar milers d’alumnes i tots van aprendre a estimar la música, i sobretot a respectar-la i a esforçar-se per fer-ho millor. Encara et veiem damunt l’escenari, girant-te cap al públic perquè fessin silenci abans de començar. Mai una cançó va començar sense el respecte més absolut del públic. I amb una mirada en tenies prou. Sense adonar-se’n, els alumnes aprenien què era gaudir de la cultura musical, per exòtica que fos i per allunyada que estigués de la seva realitat més immediata. Això no et va fer por mai. La cultura s’adquireix i t’obre nous mons, no ve de sèrie.

Eres un artista en tots els aspectes, literalment, perquè vas dedicar la teva vida a crear art, i també de manera de ser, sempre esperit lliure i independent. Vas fer que moltíssims dels nostres alumnes fossin capaços de cantar com els àngels amb la coral de l’institut, que tant enyorem. Vas saber lligar els nostres alumnes a la seva tradició musical recuperant i reviscolant la música popular catalana.I tantes i tantes altres coses, que no en tindríem suficient amb vint pàgines.

Sempre et recordarem, l’arbre del Foix ha perdut una de les branques més grans i esplèndides i que ha donat més fruit durant anys. Tots els moments que vam compartir junts, la teva música i l’estimació dels teus companys i alumnes continuarà ben viu.

Que tinguis bon viatge, t’estimem i t’estimarem sempre, Miquel!