EXIT AL CONCURS JOVERD 2017 DE L’INSTITUT EL FOIX

Els Castellers de Vilafranca van organitzar el passat 18 de març la vuitena edició del JOVERD,  un certamen que va acollir  a 8 instituts i més de 1300 alumnes.

L’ordre d’actuació de l’edició d’aquest any va ser:
1r. Institut Nou de Vilafranca
2n.Sant Josep (Vilafranca)
3r. Castellers El Foix (Els Monjos)
4t. Arreplegats del Milà i Fontanals (Vilafranca)
5è. Sant Elies (Vilafranca)
6è. Els Bordegassos de l’Alt Penedès (Vilafranca)
7è. Els grimpaires del Montagut (Vilafranca)
8è Tirallongues del Pou de l’Eugeni d’Ors (Vilafranca)

Poc abans de les 10 del matí, tots els participants es van anar concentrant a les portes de Cal Figarot per tal de fer els pilars de presentació. A les 10.30h les colles anaven entrant a Cal Figarot per fer les 4 rondes de castells.

A la primera ronda les colles havien de fer com a mínim 10 pilars de 2 nets, amb bonificacions per cada pilar de més que fessin. Nosaltres, un cop més demostràvem que volíem guanyar i que no ho posaríem gens fàcil. Vam aconseguir 62 pilars envoltats per nois i noies.

A la segona ronda es va poder veure el pilar de cinc amb folre i a la tercera el 9 de 5 que després de dos intents ens va caure.

La quarta ronda consistia en realitzar els màxims pilars de 3 amb pinya i, una vegada coronat, s’havia de treure tot l’equip del baix (baix, crosses i cordó). I a més fer un pilar de 4 però aquest, sense haver de treure el baix. Nosaltres vam poder fer 10 pilars de 3 i un de 4.

Vam quedar en cinquena posició, però cal dir que es va lluitar fins al final amb tots els nostres màxims. Malauradament la caiguda ens va fer perdre posicions quedant cinquens. Però vam rebre el premi al MILLOR INSTITUT EN TREBALL DE VALORS: COMPROMÍS, COHESIÓ, SUPERACIÓ, ESFORÇ, INTEGRACIÓ

Enguany vam tornar a deixar el llistó de l’Institut El Foix a dalt de tot. Això si què és ser uns bons CAMPIONS!!

Gràcies al professorat, direcció, alumnes i exalumnes per fer possible aquest projecte i demostrar que amb el treball de tots es poden fer grans coses.

Felicitar a tothom que va venir aquesta jornada castellera: alumnes, exalumnes, pares i professors, que van col·laborar i facilitar la posada en escena de 300 alumnes. L’esforç a valgut la pena i els valors han predominat per sobre de tot.

Aquest premi és per tots vosaltres!!! Gràcies. Gràcies i mil gràcies!!!

Una pinya, un sentiment i UN INSTITUT: EL FOIX!!