25N: Dia internacional per a l’eliminació de la violència de gènere

El dimecres 25 de novembre, en motiu del dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, l’alumnat de 4t d’ESO han llegit un manifest, versos creats per ells i elles mateixes i han realitzat pancartes reivindicatives per recordar les víctimes de la violència de gènere i crear un espai de reflexió i canvi.

Aquest ha estat l’acte que ha culminat un seguit d’activitats desenvolupades al llarg de la setmana amb la finalitat de treballar sobre aquesta problemàtica des de tutoria i ètica. Hem reflexionat i debatut aspectes com els estereotips, els mites, les masculinitats alternatives, les frases de pressió que es fan servir en parella o en una relació d’amistat o laboral entre dona i home a través de vídeos, debats, i la realització de murals col·lectius.

Així doncs, l’alumnat de 2n d’ESO han realitzat el mural “Deixa’ns volar tranquil·les” on les papallones representen l’alliberament de la violència masclista; I l’alumnat de 3r d’ESO ha representat tots aquells micromasclismes que volen llençar a la papera, prenent com a referència la iniciativa de l’Institut Català de les Dones (ICD) “Diposita aquí el teu masclisme”.