Viatge a Alemanya

Fa un mes teníem un grup d’estudiants d’Alemanya a Les Masies de Voltregà i ara som nosaltres a Alemanya, a Bielefeld en l’intercanvi de llengua alemanya que hem tornat a organitzar des de l’institut.

Vam arribar dimecres al vespre, ahir vam treballar en el projecte de llengua alemanya que estem fent i a la tarda vam visitar l’empresa multinacional del Dr.Oetker on vam poder fer un tast de les pizzes i el púding.

Avui continuem amb el projecte durant tot el matí i al vespre fem un sopar amb les famílies que ens acullen.

En els propers dies anirem a visitar Mūnster, a patinar sobre gel i al zoo. Ens ho estem passant molt i molt bé i estem aprenent molt d’alemany. Bis bald!!! Tschüss!!

Preinscripció ESO 2023-2024

Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició a 12/06/2023

Alumnes preinscrits al centre 12/06/2023

Llista d’espera

Oferta inicial

Publicació de l’oferta definitiva de places a 09/06/2023

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició amb la puntuació provisional a 21/04/2023

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició amb la puntuació resoltes les reclamacions a 03/05/2023

Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició ordenada a 11/05/2023

Enregistrament d’un programa de ràdio

Durant el segon trimestre, els alumnes de 4t d’ESO de l’àmbit comunicatiu del projecte de Recerca, Creació i Servei han estat preparant un programa de ràdio. Dimarts passat, amb l’ajuda de l’Andreu, van anar a Ràdio Voltreganès a enregistrar-lo, va ser una experiència molt enriquidora.

Besalú

Divendres 17 de febrer, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar Besalú. Al llarg del matí, vam poder conèixer com era la societat medieval i veure llocs tan rellevants com l’emblemàtic pont del poble, el micvé, la sinagoga o l’església romànica. A més a més, abans d’acabar la visita, un mestre d’armes ens va explicar com s’arribava a ser cavaller a l’Edat Mitjana i, fins i tot, ens va fer una exhibició de quines tècniques de lluita tenien.

Talent poètic i rapsode

Aquest divendres 17 de febrer, els alumnes de 3r d’ESO van poder desenvolupar durant 1:30 h el seu talent poètic i rapsode a través del poeta, rapsoda i editor Ramon Bartrina. Amb unes senzilles i efectives indicacions tècniques de polipoesia i rapsòdia va poder motivar els alumnes a composar textos poètics. Primer van composar-los de forma individual i  posteriorment van fer un treball conjunt per arribar al text final, el qual, van recitar a davant de tota la classe, amb molt d’èxit, per cert.

Intercanvi Bielefeld-Les Preses 2023

Ja ha començat l’intercanvi entre les noies i els nois de Bielefeld i les nostres noies i nois que participen de l’assignatura d’alemany a 4t d’ESO i a 1r i 2n de batxillerat. Van arribar dimecres a la nit. Tot el dijous vam estar a l’institut treballant el projecte entre els dos centres. Divendres passat vam anar a la Fageda, vam visitar la cooperativa i vam pujar a santa Margarida.

Dissabte vam visitar la ciutat de Girona i al vespre vam celebrar a l’institut amb les famílies un sopar de germanor que vam acabar ballant música alemanya, catalana, espanyola, llatina i tot el que ens posessin.

I el diumenge cada família va fer el que va voler amb la persona alemanya que tenien a casa seva.

Lliga de Debat

Els alumnes de 1r de batxillerat van assistir, com ja és tradició, a la Lliga de Debat organitzada per la Xarxa Vives a la UVic. El tema d’enguany consistia a defensar, tan a favor com en contra, si cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació. En una jornada ben intensa, l’alumnat en representació del Voltreganès va competir a l’alçada dels millors!