EL NOSTRE HORT: UN GRAN PROCÉS D’APRENENTATGE

El Projecte Hort de Ciències Naturals i Tecnologia a 1r d’ESO ha donat els seus fruits!! 

Hem collit les nostres verdures ecològiques (enciams, escaroles, cebes, alls, bledes, porros i espinacs), que vam plantar al primer trimestre. Hem aconseguit que sobrevisquin tot l’hivern gràcies als regs gota a gota i als hivernacles que vam dissenyar i construir.  També hem après molt sobre el cicle de vida de les plantes, el sòl, la biodiversitat de l’hort, i com fer adobs i remeis naturals contra les plagues.

A més, hem après a organitzar el treball i les eines de l’hort, treballar en equip i a compartir-ho tot.

I tot això començant l’hort des de zero! Repte assolit!

Projecte hort de ciències naturals i tecnologia a 1r d’ESO

Dins les assignatures de ciències naturals i tecnologia de 1r d’ESO, realitzem el projecte hort, en el qual el repte és crear un hort ecològic i sostenible.

Els alumnes de 1r d’ESO han après a dissenyar i construir un hort des de zero, així com tot el procés tecnològic que això implica: dissenyar l’hort, marcar els camins, preparar el terreny, treure herbes, regar, adobar, plantar, tractar les plagues, collir, etc.

També han dissenyat i construït un sistema de reg gota a gota per a gastar poca aigua, amb materials reutilitzats, i un hivernacle per a que les plantes aguantin el fred.

Han treballat molt i han demostrat tenir molta creativitat!!!

Per veure totes les fotos, consulta el nostre Instagram! 🙂

L’hort de l’institut

Aquest curs els alumnes de 1r d’ESO hem treballat de valent a l’hort!
Hem après el procés tecnològic de l’hort ecològic (preparar la terra, adobar, fer germinar la llavor, plantar, regar, protegir la terra i les plantes d’una manera sostenible, collir).
També hem estudiat la biodiversitat de l’hort i com ens ajuda a tenir una bona collita.
Sens dubte ha estat una bona experiència!

I Concurs de Monòlegs Científics

Aprofitant la diada literària de Sant Jordi, hem fet l’entrega dels premis als guanyadors del I Concurs de Monòlegs Científics que es va celebrar al centre durant la Setmana de la Ciència. El premi ha estat el llibre Esmorzar amb partícules, que els mateixos guanyadors van escollir.
A 1r de Batxillerat A les guanyadores van ser la Rut Ferré, la Martina Montes i la Meritxell Plana; i al B, van ser premiats Aleix Colom i Alex Mata. Enhorabona a tots! I bona lectura!

L’hort de l’institut

Aquest curs els alumnes de 1r d’ESO hem treballat de valent a l’hort de l’Institut!!! Hem pogut fer dues collites (bledes, cols, enciams, escaroles, cebes, alls,…). Hem estudiat el procés tecnològic de l’hort, la biodiversitat de l’hort i el funcionament dels ecosistemes, tot emprant també les noves tecnologies.

Codis QR i canva

Vam repartir les hortalisses entre els alumnes de la classe. Van buscar informació sobre origen, propietats, sembra, collita, reg, plagues i malalties, veïnatge i varietats. Un cop corregida la informació van fer un pòster i van crear un codi QR. Aquí es poden veure uns exemples:

Practicant amb l’aplicació Voice Thread

Hem experimentat amb les possibilitats de creació i compartició de l’app Voicethread.

https://voicethread.com/myvoice/thread/14663168/91145720/83555187
https://voicethread.com/myvoice/thread/14663190/91145891/83595444
https://voicethread.com/myvoice/thread/14674003/91221350/83642530
https://voicethread.com/myvoice/thread/14683452/91283859/83683834
https://voicethread.com/myvoice/thread/14683345/91283121/83683278
https://voicethread.com/myvoice/thread/14680046/91261333/83661977