Plataforma “Corbera es mou”

La Plataforma “Corbera es mou” va organitzar el passat 13 d´abril  una Jornada lúdico-reivindicativa al pati de l´Escola Jaume Balmes.
Es van realitzar jocs esportius per a infants, tallers, exposicions…. i també es va fer la lectura d´un manifest conjunt amb l´objectiu de seguir lluitant per una “Escola pública de qualitat”.

Manifest de la Plataforma CORBERA ES MOU

Nosaltres, famílies i mestres de les escoles El Corb, Cau de la Guineu, Puig d’Agulles i Jaume Balmes, i de l’IES Corbera de Corbera, hem creat aquesta Plataforma que vol defensar l’escola pública, perquè pensem que és l’escola de tots.

Les nostres escoles són llocs d’aprenentatge per als nens i nenes i de treball per als equips de mestres. Són també un espai on coincideixen i conviuen en igualtat persones amb conviccions, procedències , origens i aspiracions diversos. L’escola pública, sobretot, significa una cosa més important que els interessos personals , laborals o d’un sector concret. Significa assegurar per tothom la concreció d’un dret fonamental de les persones: el dret a l’educació.

L’educació garanteix, o hauria de garantir, un futur millor tan a nivell individual com a nivell col·lectiu. Pensem que , per aquesta raó, és imprescindible fixar-la com a prioritat. Malgrat que aquesta idea és present en el discurs polític de gairebé tots els partits, la realitat és una altra: recursos minvants, manipulació amb finalitats ideològiques, desigualtats, desvaloració. Teòricament, des dels governs es parla en nom de l’escola; a la pràctica , l’escola es fa callar.

L’escola té veu. La veu dels pares, la veu dels mestres, també la veu dels alumnes. De la nostra capacitat de fer-la sentir dependrà que sigui possible que la defensem amb coherència. La llei dona a les escoles la responsabilitat de gestionar-se d’una manera participativa i democràtica. Hem d’aprofitar al màxim aquesta capacitat, hem de convertir-la en una força real. Les circumstàncies que vivim ho fan necessari. Prenem la decisió de fer-nos responsables del nostre sistema d’ensenyament, perquè no ens puguin ignorar, com han fet , sovint, fins ara, o fer-nos passar en últim lloc.

Constituïm la plataforma Corbera es Mou per articular una veu comú, forta i amb sentit, que es pugui afegir a la de la resta de Plataformes que estan funcionant a altres localitats. Pares i mestres junts per estar informats i informar , per exigir els mitjans necessaris per fer una feina de qualitat, per recolzar iniciatives i fer propostes, per donar suport a les reivindicacions que considerem justes. Passant per sobre les diferències i vetllant per allò que ens és propi: l’escola.

A Corbera de Llobregat, el 19 de gener de 2013.